• Novinky

• Historiáda 2019

30. 4. 2019

Ani letos jsme nemohli odmítnout účast na již 20. ročníku dvoudenního klání týmů mladých historiků z celé republiky pod názvem Historiáda. Loňský ročník jsme zakončily stříbrem, takže do Lomnice nad Popelkou, která tuto soutěž ve dnech 24. - 26. 4. 2019 hostila, jsme tedy odjížděli s mírným optimismem a chutí změřit síly s dalšími 24 týmy z celé naší vlasti.

Tým každý rok ztrácí svého deváťáka, letošním vůdkyní tedy byla Veronika Balcárková z 9.C, kterou podporovali Matěj Hohn z 8.B a Klára Indrová ze 7.B. Benjamínkem týmu se stala Markéta Ryšavá z 6. C.

Na všechny účastníky čekaly dva dny plné dějepisu, ale ne takového běžného ze školních lavic, ale plného akce a týmové práce, protože v této soutěži jednotlivec nic neznamená. Náročný protokol, návštěva krásného hradu Pecka a mnoho jiných úkolů vyplnilo většinu prvního dne. Ten však ještě večer obohatilo vystoupení místních zvoníků a film o lomnickém rodákovi, letci Františkovi Truhlářovi, k němuž byl osud velmi tvrdý. A aby toho nebylo málo, po návratu do školy čekala klasika - cyklický provoz, takže týmy končily klání až kolem desáté. Druhý den týmy čekala dopolední hra v historických kulisách města Lomnice či závěrečná zteč.

Náročná akce plně prověřila schopnosti týmu, který ale opět potvrdil svou vysokou kvalitu, když konečným 4. místem ještě vylepšil naše úspěšné vystoupení z předešlého roku. Zde je ale také potřeba zmínit, že před námi už byli pouze týmy z nižších gymnázií, mnohé dokonce i za námi. Jinými slovy, klání základních škol jsme vyhráli!!!

Hluboká poklona, moji milý soutěžící, toto umístění je v celorepublikové konkurenci vynikající! Ale úplně nejdůležitější je fakt, že jste si užili dva krásné dny s dějepisem a výsledek je jen třešničkou na dortu.

A dovolím si ještě jednu poznámku. Úspěch je především váš, vy jste si vše vybojovali na kolbišti ducha, ale troufám si tvrdit, že kousek patří i nám, dějepisářům na zábřežské „Božence“. I když je nám někdy vytýkána náročnost, jste důkazem, že jdeme správnou cestou. Díky.

Jaroslav Vít, doprovázející preceptor historie

• To je hlína

29. 4. 2019

Žákyně z 8.A, Sabina Švindrychová a Anna Kubalíková, se zúčastnily 14. ročníku otevřené umělecké přehlídky "To je hlína" na téma "Není listopad jako Listopad". Sabina získala 3. místo, cenu poroty za koláž "30. výročí", Anička má vystaven výkres "Nádherný podzim 1989". Děvčata byla pozvána na slavnostní zakončení charitativní výstavy dětských výtvarných prací, které se konalo 26. 4. 2019 v Galerii Novoměstské radnice, Praha. Akce byla spojena s udílením cen, vystoupením písničkáře Jiřího Dědečka a dobročinným prodejem výtvarných děl.

Organizátorkou byla Ing. Lucie Lišková (NADAČNÍ FOND MODRÁ RYBKA).

Záštitu převzala radní MgA. Hana Třeštíková, patronem byl fotograf Tomáš Třeštík.

Děvčatům blahopřejeme a děkujeme.

Akci jsme spojily s návštěvou výstavy Zdeněk Burian: Širým světem v Obecním domě.

• Člověče, nezlob se

25. 4. 2019

V úterý 23. dubna se část žáků 4. A zúčastnila akce MAP Zábřežsko - Člověče, nezlob se. Hra pro 3-4 členné týmy se sestávala ze dvou částí. Prvním úkolem bylo ve skupině vytvořit hrací figurky. Dle zadání bylo potřeba, aby figurky byly vyrobeny z recyklovatelných materiálů, měly stejnou barvu a alespoň jeden společný znak. Cílem této aktivity bylo rozvíjet technickou tvořivost a zdatnost žáků, nesměla chybět ani spolupráce v týmu. Druhým úkolem byla hra samotná. Turnaj se odehrával na hřišti Skalička a i přes nepřízeň počasí se sešlo sedm hracích týmů. Po těžkém boji s větrem i protihráči však naše družstvo s velkým přehledem zvítězilo. Za vyrobené hrací figurky si žáci 4. A odnesli krásné 2. místo.

• Cesta do království

O velikonočních prázdninách na ZELENÝ ČTVRTEK se vydaly děti naší školní družiny a školního klubu do království. Nebylo to ale království princů, princezen, králů a královen, ale KRÁLOVSTVÍ  ŽELEZNIC.

Před několika lety se zrodil nápad postavit největší modelové kolejiště u nás a ve střední i východní Evropě.

Čekal nás jedinečný pohled na modelovou krajinu protkanou železniční sítí s mnoha vychytávkami. Modely jezdí, svítí, auta zastavují na červenou na semaforech, kolejiště reagují na střídání denního a nočního cyklu a některé vlaky jsou nastaveny tak, že je můžeme sami ovládat! Miniaturní kamery vám zprostředkují aktuální pohledy z lokomotiv modelů projíždějící kolem nejrůznějších dominant ČR, jako je například: Karlštejn, Pražský hrad, Střekov, Kokořín a další.

To ovšem v žádném případě není všechno, Království železnic disponuje řadou doplňkových expozic, naučných panelů a řadou interaktivních prvků.

Výlet se nám velmi líbil a už se těšíme na další.

• Velikonoční dílna

25. 4. 2019

V úterý 16. 4. 2019 proběhla v naší školní družině VELIKONOČNÍ DÍLNIČKA. Na několika stanovištích děti vytvářely velikonoční a jarní ozdoby – slepičky, zajíčky, rozkvetlé květináče a samozřejmě zdobily velikonoční vajíčka. Mezi další aktivity patřilo pečení velikonočních jidášů. Všechny své výrobky si mohly děti odnést domů a utvořit si vlastní velikonoční výzdobu.

• TPCA Kolín

24. 4. 2019

Ve středu 17. dubna se časně ráno vydali osmáci vlakem na exkurzi do TPCA Kolín. Po příjezdu do Kolína nasedli na autobus do vesnice Ovčáry a odtamtud šli pěšky do TPCA Kolín. Při exkurzi byli žáci seznámeni s vývojem firmy jejím momentálním stavem. Poté společně s průvodci nasedli na malé vláčky a vydali se do nitra továrny. Zde bylo možno vidět nejmodernější technologie výroby aut a také spousty zaměstnanců nejen z Čech. Po skončení exkurze se sešli s youtuberem Bláznem Tomem. Pak zpátky do Ovčár z nich do Kolína na vlak domů.

Jiří Kroul, 8.A

• Kutná Hora a Praha 2019

24. 4. 2019

Den první (úterý 16. 4. 2019)

Je již dobrou tradicí, že s jarními dny vyráží sedmáci na dvoudenní dějepisnou exkurzi. Tentokrát jsme navštívili dvě z nejkrásnějších měst naší vlasti –Kutnou Horu a Prahu. A zde je zápis toho, co jsme zažili…

Naše putování začalo poměrně brzy, neboť ze Zábřehu do Kutné Hory je to notný kus cesty. No světe div se, nikdo nezaspal! Cesta proběhla bez problémů, při přesunu z kutnohorského nádraží do spřátelené ZŠ jsme poprvé prošli kolem památek, s kterými jsme se měli postupně seznamovat. Ve škole jsme uložili bagáž a na terase u chrámu sv. Barbory s výhledem na panorama města slavnostně zahájili program.

Účastníci zájezdu získali krátkou informaci o historii města a hned na terase u jezuitské koleje je čekala první soutěž spojená s barokními sochami. A jen tak mimochodem se naučili číst chronogram… Pak už přišel první vrchol našeho putování, zamířili jsme do Hrádku, kde se nachází expozice Muzea stříbra. Poznali jsme trejv, hornické nářadí i život v hornické osadě, ale jednoznačným vrcholem byla návštěva středověkého dolu. Perkytli přes sebe, blembák na hlavu – a dolů v dol! Fotogalerie dokazuje, že nám to všem náramně slušelo. V podzemí nám všem snad došlo, že havíř to neměl vůbec lehké, a to jsme na tom byli ještě o dost lépe. Ve zbytku dopoledne jsem vás provedl po památkách města a snad vás přesvědčil o kráse města.

Polední rozchod posloužil k zajištění oběda, poté následoval pěší přesun do blízkého Sedlce, kde byla hlavním lákadlem návštěva místní kostnice. Pár informací venku a pak hurá dovnitř. Docela jste zírali, tolik kostí a výtvorů z nich jste asi ještě neviděli. Po prohlídce nás bus dopravil zpět na horní konec města. Zde nás čekala poslední prohlídka - návštěva překrásné katedrály sv. Barbory. Povídal jsem o historii stavby, přidal pár zajímavostí, ale hlavně jsem vám během prohlídky snad ukázal vše úžasné a zajímavé. co z této stavby dělá klenot českého stavitelství.

A co následovalo? Městská hra, za ni vás musím pochválit. Přes hodinu jste opravdu běhali po Hoře a hledali informace, to bylo fajn a hlavně se většině z vás podařilo úkoly vyřešit. Super! Vítězem však mohla být jen jedna skupinka, takže vavříny si odnesli Pavel a Dan. Po vyhlášení výsledků jsme se přesunuli do školy a začali relaxovat unavená těla. Pár nadšenců si ještě prošlo večerní Horou, to mělo taky svoje kouzlo.

Den druhý (středa 17. 4. 2019)

Náš den začal poměrně brzy, neboť vlak z Hory odjížděl už něco po osmé ranní. Cesta proběhla bez problémů, takže po vyndání slámy z bot jsme s klidným srdcem vyrazili z útrob nádraží do ruchu velkoměsta. Hlavní náplní našeho putování měla být Královská cesta, takže první cíl byl jasný – Prašná brána a blízké okolí.

Nechci teď sáhodlouze popisovat všechny památky, které jsme navštívili. Procházeli jsme křivolaké uličky Starého Města, zastavili se v Ungeltu, prozkoumali jsme Staroměstském náměstí a dvakrát sledovali odbíjení orloje. Na další prohlídce Královské cesty jste třeba hledali letopočet na renesanční kašně či se něco dozvěděli o první pražské kavárně, ale většina z vás už myslela na most. Karlův, no jasně. Neměl jsem sílu vás držet dlouho při výkladu, tak jste se rozběhli po mostě a nasávali atmosféru tohoto magického místa. Muzikanti, malíři, krásné panorama Hradčan. Nerudovka nás bleskurychle dovedla k Hradu, ale já vás potrápil a natáhl to až na Nový svět – moje srdcové místo. Dalším z vrcholů dne byla prohlídka areálu Hradu. Začali jsme chrámem sv. Víta, pěknou gotickou kapličku mi tam postavili, že? Poté jsme zamířili do prostor Hradu. Vladislavský sál byl bombastický, ale většina z vás více zkoumala okno, odkud vyletěli 3 pánové při pražské defenestraci. Ještě že jste to taky nezkoušeli, ten nepořádek, který zachránil život jim, tam ve středu nebyl. Na závěr prohlídky nás čekalo kouzelné klepadlo, pamatujete, chlapci?

Na závěr ještě nakouknutí do Zlaté uličky a jejích pitoreskních domečků, pak něco k mučení v Daliborce. Některým už u Vltavy těžkly nohy, takže po krátkém zastavení u moderních bumbrlíčků na Kampě bylo potřeba dát trochu volna na Václaváku se srazem pod „ocasem“. Dali jste to, vláček jsme stihli a před osmou jsme tedy zamávali hlavnímu městu a zahájili přibližování se k Zábřehu.. Před půl desátou jsme přistáli zábřežském nádraží, kde nás čekali naši blízcí a odvezli nás k našim postelím a stolům plných dobrot. A k tomu ještě začínaly velikonoční prázdniny! :-)

Díky za účast a někdy zase…snad

Jaroslav Vít, teď už i kronikář naší akce

• Babiččiny včeličky nezklamaly a starého papíru hodně nasbíraly!

17. 4. 2019

I když každé ráno mrzlo a foukal silný vítr, už po šesté hodině ranní auta rodičů i prarodičů v doprovodu svých dětí – žáků naší Boženky přivážela kila, metráky i tuny papíru na váhu, která určovala aktivitu jednotlivých tříd každý den. Sběrová četa byla vitální jen díky šálků horkého čaje, který nám s velkou starostlivostí přinášeli p. učitelé Kondler a p. Fréharová. Všechny nás hřála snaha překonat podzimní, nezvykle slabší výkon 23 tun. A podařilo se! Konečný součet odvezených 12 kontejnerů znamenal 27.201 kg starého papíru! (I. stupeň: 14.177 kg, II. stupeň: 13.024 kg) Z 24 tříd 12 třídních kolektivů nasbíralo více než 1 tunu papíru, a tudíž dosáhly na odměnu ve výši 500,-Kč! A která třída byla nejaktivnější v jednotlivých dnech a získala taktéž jednorázovou odměnu ve výši 500,-Kč?

Tady je pro ně pochvala:

Pondělí:  4.A - 794 kg

Úterý:  4.A - 1.240 kg

Středa:  6.C -  802 kg

Čtvrtek:  6.C - 1.355 kg

Pátek:  5.C - 728 kg

Pondělí:  5.A - 513 kg

Už z této tabulky je zřejmé, která třída bude stát na stupních vítězů a získá Putovní pohár s odměnou 2000,- Kč, na 2. místě s odměnou 1.500,- Kč a na 3. místě s odměnou 1000,- Kč. Všechny získané finanční prostředky pak třídní kolektivy využijí na společné projekty a výlety. Nu a hlavní výtěžek ze sběrové akce vždy slouží všem žákům školy na školní pomůcky a potřeby, na dotaci školních exkurzí a výletů, na odměny žákům a další výdaje z pokladny Boženka z.s..

Zde je pořadí tříd v této jarní soutěži:

Děkuji všem žákům, kteří se podíleli na tomto celkově zlepšeném výsledku, a věříme, že v další – podzimní soutěži, se ještě více přiblížíme k metě 30 tun sebraného starého papíru.

Poděkování také patří sběrové četě z žáků 8. a 9. tříd, kteří pod vedením p. uč. Solovského, těchto 27 tun vynosili na váhu a pak znovu do kontejnerů.

• Zápis do 1. ročníku

12. 4. 2019

Ve středu a ve čtvrtek (10. a 11. 4. 2019) patřil odpolední čas na Božence budoucím prvňáčkům a jejich rodičům, kteří přišli k zápisu. My jsme na ně byli připravení a pokud se jim u nás líbilo, jsme moc rádi a zároveň věříme, že se jim u nás bude líbit i v září a déle, až budou našimi opravdovými žáky.

K zápisu přišlo celkem 64 dětí! Zde jsou konkrétní výsledky zápisu. Určitě sedm dětí a možná ještě někteří další budou žádat o odklad povinné školní docházky. Z toho vyplývá, že budeme mít nejméně 2 první třídy s vysokým počtem dětí - 28! Které budou rozděleny do tříd k paní učitelce Brzobohaté a k paní učitelce Kubíčkové.

Vedení školy ještě zvažuje variantu, otevření tří prvních tříd, což bude v případě, že se vyřeší veškeré organizační problémy tohoto kroku. Z toho důvodu je nutné, aby všichni, kteří budou žádat o odklad povinné školní docházky, donesli potřebné doklady, co nejdříve.

Na informační schůzce pro rodiče - 5. 6. 2019 v 15.30 bude zveřejněno definitivní rozhodnutí o počtu tříd!

• Velikonoční výstava v Kosově

15. 4. 2019

První dubnový víkend jsme na rychtě v Kosově přivítali svátky jara. Před rychtou příchozí vítali velikonoční zajíčci, ve starobylých prostorách rychty návštěvníci obdivovali zručnost maléreček. K vidění byly kraslice nejen z blízkého okolí, ale i z jižní Moravy a ze Slovenska. Vzduch provoněly perníčky a velikonoční pečivo. Příjemnou velikonoční atmosféru pomohly vytvořit děti z Domu dětí a mládeže Krasohled v Zábřeze, ale i šikovné děti z naší školní družiny. Pod vedením svých paní vychovatelek vytvořily spoustu krásných jarních a velikonočních dekorací. A za to jim všem patří velký dík.

• Zlatý list Mohelnice

11. 4. 2019

Zlatý list je soutěž kolektivů, kde se prověřují znalosti z různých přírodovědných oborů. Soutěží šestičlenná družstva rozdělená na dvě tříčlenné hlídky.

Dne 5. dubna 2019 jsme se vydali do krásného prostředí mohelnického autokempu. V této soutěži bylo potřeba mít všeobecný rozhled přírodopisu a vlastivědy od krajů ČR, přes horniny až po bylinky a koření.

V kategorii mladších žáků jsme sestavili tři družstva. Družstvu sestaveném z Víti Frydrycha, Jakuba Fišnara, Honzy Jarmara, Káji Bartáškové, Jakuba Chmelaře a Martina Šmehlíka se podařilo zvítězit a postoupit do krajského kola. Držte nám pěsti 17. května :)

S pozdravem účastníci soutěže z 6. C

• Noc s Andersenem

11. 4. 2019

Rodičům se většinou nelíbí, když my děti ponocujeme, ale ve čtvrtek 4. 4. udělali výjimku - s Andersenem a jeho pohádkami nás ponocovat v družině nechali :-)

Na začátku našeho pohádkového večera nás čekalo krátké seznámení s Hansem Christianem Andersenem a jeho pohádkami, s královstvím dánským, ze kterého pocházel, a se spoustou dalších zajímavých informací o Dánsku. Dávat pozor se nám vyplatilo, protože nově nabyté znalosti jsme využili při plnění úkolů v rámci hry o poklad. I když jsme se u hledání správných odpovědí občas zapotili, sladký poklad byl nakonec náš! :-)

Po náročné hře o poklad nám vytrávilo, a tak nám paní vychovatelky připravily během pohádky O ošklivém kačátku večeři, po které by se olízl každý Dán - skvělý hot dog! A aby se nám pak dobře usínalo, přišla na řadu pohádka na dobrou noc. Ze školního rozhlasu nás do říše snů provázel hlas paní vychovatelky a pohádka O princezně na hrášku. I ráno bylo ryze dánské, a tak než jsme se rozeběhli do svých tříd a zasedli do lavic, pochutnali jsme si na dánské snídani - skvělých obložených chlebech.

Noc s Andersenem nám utekla jako voda a už teď se těšíme na další pohádkovou noc!

• Písnička zpívala na Zlaté lyře v Šumperku

10. 4. 2019

Opět nám bylo ctí, že jsme byli pozváni na nesoutěžní přehlídku sborů Zlatá Lyra, která se letos konala opět v Klášterním kostele při Zdravotní škole v Šumperku dne 6. 4. 2019. V této akusticky velmi znělé prostoře se od rána konalo pět koncertů zdejší přehlídky. Zúčastnilo se jí kolem dvaceti sborů s dětmi z mateřských školek i škol až po profesionální pořadatelský dětský sbor Motýli a jejich přípravná oddělení.

Samotnému našemu vystoupení předcházelo krátké soustředění našich dětí v dopoledních hodinách, kdy jsme spolu s dětmi ze sboru Slavík, s nimiž jsme písně na soustředění nachystali, pořádně dopilovali program, který jsme předvedli na 4. koncertě přehlídky. Příprava se opravdu vyplatila. Zpívali jsme písně lidové – Cibuláři jedou, Cib, cib, cibulenka a anglickou Drunken sailor, také Padej dešti deštíčku od Petra Ebena a od hudebního skladatele Věroslava Neumanna – U nás v kapele a Mdlo. Tyto písně byly zakončeny obrovským potleskem. Publikum a následně i odborná porota ocenila nejen pěvecké výkony našich milých zpěváčků, ale i dramatické prvky, které si děti viditelně užívaly.  Závěrečná společná píseň Stojí hruška v širém poli spolu se znělkou festivalu ukončily přehlídku a děti se rozeběhly do náručí čekajících rodičů.

Rádi bychom vás pozvali na naše další zpívání. To bude v Zábřeze 9. 5. 2019 v Kulturním domě.

• Ukliďme svět, ukliďme Česko

9. 4. 2019

Žáci druhého stupně se v rámci ekologické výchovy zapojili do celorepublikové akce „Ukliďme svět, ukliďme Česko“. Z lavic se rozběhli do zábřežských ulic a pomohli s úklidem odpadků. Cílem našich žáků - sběračů bylo odstranit černé skládky a nepořádek a podpořit motto akce „Kdo uklízel, neznečistí“.

• Exkurze Praha a Terezín 2019

8. 4. 2019

Vyvrcholením vzdělávání o holocaustu i 20. století na naší „Božence“ se stala (po hodinách dějepisu a v případě některých děvčat i loňské návštěvě Osvětimi) dvoudenní exkurze do Prahy a především Terezína. Zde je kronika akce:

Ve čtvrtek 28. 3. se již před sedmou ranní potkalo 31 účastníků zájezdu na zábřežském nádraží. První den jsme věnovali naší stověžaté matičce měst a událostem, které se stali ve 20. století a jsou spjaty s hlavním městem. Po příjezdu jsme zaparkovali batožinu do úschovných skříněk a pak už bystře vyrazili na kopec Vítkov, kde jsme v Národním památníku prozkoumali jsme významné události naší historie minulého století (povětšinou s koncovým číslem 8), ale také stihli projít celou budovu od sklepů (s bývalým zázemím mauzolea Klementa Gottwalda) až po střechu (s krásným výhledem na Prahu). Poté jsme se přesunuli do centra a na Václaváku nasměrovali naše kroky třeba k památníku Jana Palacha u Národního muzea či si na fasádě budovy nad námi ukázali pitomost ruských okupantů z roku 1968.  Po krátké přestávce jsme zamířili poznávat další historicky zajímavá místa. Prvním cílem se stal Národní památník heydrichiády v Resslově ulici, kde jsme si po zhlédnutí dokumentu prohlédli kryptu a prostory kostela sv. Cyrila a Metoděje, kde svedli svůj poslední boj parašutisté a atentátníci na R. Heydricha. Následovala Národní třída s připomenutím událostí listopadu 1989, ale i drobnosti jako bývalé sídlo StB v Bartolomějské ulici či památník studentů v Nerudovce. Zavedl jsem vás i k neblaze proslulému „Domečku, ale také ukázal kouzelné zákoutí Prahy v podobě Nového světa. Přes Klárov a Palachovo náměstí jsme zamířili na Staromák, kde jsme si u bývalého mariánského sloupu připomněli třeba to, že onen „slavný“ projev soudruha Gottwalda (a datum byl více než aktuální) se neodehrál na balkonu blízkého paláce Kinských (jak je všeobecně tradováno), ale na korbě náklaďáku na Václavském náměstí (což se moc nevíJ) Po krátkém rozchodu už zbývalo jen si vyzvednout bágly a po přesunu do Milovic a nákupu v místním supermarketu jsme mohli zaplout do teplíčka místní ZŠ, kde nám ubytování zařídila moje kamarádka Jana. Díky moc!

Ráno se některým nechtělo vstávat, nebylo se co divit, budíček byl na šestou a odjezd vlaku před sedmou. Následný přesun do Bohušovic mnozí využili k snížení spánkového deficitu. Počasí nám přálo, pěší přesun do Terezína byl pěknou procházkou. Program v Terezíně nám zajistilo Vzdělávací středisko, takže nás v Muzeu ghetta čekala úvodní přednáška a po ní už prohlídka města. Odskočili jsme si také na objednaný oběd, mňam, chutnalo. Odpoledne jsme věnovali dalším místům bývalého ghetta (Magdeburská kasárna, místa transportů, márnice atd.) Na závěr naší prohlídky jsme zamířili do Malé pevnosti s přilehlým Národním hřbitovem. Uff, bylo toho více než hodně, informací moc, téma těžké, ale proto jsme sem snad jeli! Pak už jen přesun do Bohušovic, do Prahy, do budovy Hlavního nádraží (s klavírní vložkou našich děvčat), do vlaku a domů.

Jaroslav Vít, vedoucí akce, no a teď už i kronikář putování

• Pasování prvňáčků na čtenáře

2. 4. 2019

28. březen 2019 byl pro prvňáčky naší školy velmi slavnostním dnem, protože byli v Městské knihovně Zábřeh pasováni rytířem Krásného slova na čtenáře.

V rámci tohoto pasování byly děti seznámeny se službami městské knihovny a  s tím, jak knihovna funguje a co jim může nabídnout. Každý pasovaný prvňáček obdržel od paní knihovnice  jako dárek čtenářský průkaz se zaplacenou registrací v hodnotě 50 Kč.

• Babičky a dědečkové čtou dětem

2. 4. 2019

Dne 25. 3. zamířili v dopoledních hodinách do 2.A nejen žáci této třídy, ale i milí hosté. Konala se akce "Babičky a dědečkové čtou dětem".

Přijali naše pozvání a přišli se s námi podělit o svou oblíbenou knihu z dětství. Každý z prarodičů si pro nás přichystal úryvek, který nám přečetl, a společně tak vytvořili kouzelnou poklidnou atmosféru. Děti se tak mohly zaposlouchat do různých příběhů, ponořit se do svých představ, nebo si jen tak spokojeně odpočinout. A že nám spolu bylo dobře potvrdila i ta skutečnost, že se z plánované 4. vyuč.hodiny čtení protáhlo i na další 5. hodinu. A myslím, že tím největším důkazem bylo to, že po celý čas děti vydržely tiše a nerušeně naslouchat.

Děkujeme všem babičkám i dědečkům, že přišli, a mohli jsme mít tento společný čas.