• Novinky

• Přespolní běh 🏃🧭

2. 10. 2023

V pondělí 25. 9. 2023 se žáci naší školy zúčastnili okrskového kola v přespolním běhu v Zábřehu. Počasí nám letos přálo a naši běžci dosáhli skvělých výsledků. Všechny kategorie postoupili do okresního kola. Mladší žákyně postupovaly z 1. místa, starší žákyně z 2. místa a kategorie mladších i starších chlapců z 1. místa. 🥳

Okresní finále proběhlo následující den v Šumperku. I přes náročnou trasu s velkým převýšením si naši žáci vedli skvěle. Mladší dívky získaly krásnou stříbrnou medaili. 🥈 Starší chlapci si domů odvezli bronzovou medaili. 🥉 Kategorie starších dívek obsadila 4. místo, mladší chlapci 6. místo. 😎

Naše úspěšná družstva tvořili tito žáci:

Mladší dívky: Magdalena Kovářová, Ema Šafářová, Elen Matějčková, Anna Křepelková, Adéla Vepřková a Eliška Zapletalová

Starší dívky: Agáta Přibylová, Lucie Žalio, Iva Chlumská, Laura Krátká, Markéta Ozorovská a Lucie Odložilová

Mladší chlapci: Josef Bank, Matyáš Daňko, Marek Drábek, Tomáš Diblík, Lukáš Kubíček, Ondřej Vysocký

Starší chlapci: Dominik Drozd, Matyáš Rýznar, Přemysl Pavlík, Jan Hajtmar, Jan Bureš, Marek Horký, Richard Drozd

Všem závodníkům moc gratulujeme a přejeme další skvělé výsledky! 😻

• Exkurze Podyjí 9.C 🧭

27. 9. 2023

Všechno začalo dlouhou cestou vlakem. 🚆

Po příjezdu jsme se vydali na tripik po Znojmu a začali vyplňovat pracovní listy plné historických památek a přírodovědných otázek. 💡 Přes centrum naše putování pokračovalo na Kraví horu vřesovištěm a vinicemi. Závěr dne končil ve znojemském Kauflandu. 🛍️ Následovala večeře, která byla velice pestrá a pak nejlepší část z celého výletu a to byl večer. Druhý den jsme navštívili NP Podyji z Čížova směr Vranov a podivali se i na nejmenší městečko v Rakousku z Hardeggské vyhlídky. 📷

Bylo to náročné, ale se skvělou partou lidí jsme to zvládli levou zadní. 😊

Holky z 9.C

• Jaký byl Den bez aut? 🚫🚗

25. 9. 2023

22. září je v Evropě připomínán jako Den bez aut. 🇪🇺🚫🚗

S nárůstem počtu aut je spojena řada negativních jevů, které znepříjemňují nebo dokonce ohrožují náš život. Zhoršená kvalita ovzduší, hluk, vyšší riziko nehod, a podobně. 😐

Také na Božence se potýkáme s nárůstem počtu aut, zejména v ranních hodinách, kdy rodiče přivážejí své děti přímo před školu a dochází tak k mnoha rizikovým situacím. Tento fenomén zvaný mamataxi také nepřispívá ke zdravému pohybu dětí. ⚠️

Cílem Dne bez aut bylo nejen představit rizika automobilové dopravy, ale také ukázat na jiné využití prostoru, který bývá běžně vyhrazen autům. ✅

Žáci tak měli možnost si v místě parkoviště vyzkoušet jízdu zručnosti na kole a na koloběžce, vyplnit si dopravní test, nebo jen pokreslit asfaltovou plochu křídami. 🎨

V tento den přijelo do školy na kolách 🚲 a koloběžkách 🛴 víc dětí než v jiné dny, což svědčí o tom, že děti o tento způsob dopravy mají zájem. Na nás, dospělých pak je, abychom jim pro takový zdravý pohyb vytvořili podmínky. 🙂

• Goučko 6.A a 6.C 🌞

22. 9. 2023

Tato akce probíhala od 18. 9. do 20. 9. v Herolticích.

Tři dny zábavy si užívaly třídy 6.A a 6.C. Hráli jsme spoustu zábavných her a taky jsme si vyšli na procházku, co procházku… výšlap to byl - 10 km do kopce, ale výlet to byl krásný… lesík, louka a sem tam i potůček. 🌳🌊

Cestou zpátky jsme šli ze strmého kopce a někteří z nás si tam narazili zadky. 😂 Cestou nám vyhladovělo, ale když jsme přišli, tak už byla večeře na stole. Mimochodem nám tam vařili skvěle. Byla to zábava a mnoho z nás by si to zopakovalo. Například tu diskotéku, kde jsme si někteří vyřvali hlasivky. 🪩😀

Já osobně bych se tam ještě vrátila a tak Vám všem děkujeme za skvěle prožité 3 dny.🙂

Anička Straková, 6.C

• O přesnou mušku J. E. Welzla 🎯

21. 9. 2023

Naše školní výprava, složená ze dvou týmů deváťáků po třech soutěžících, se zúčastnila dne 20. 9. soutěže  "O přesnou mušku J. E. Welzla" v Zábřehu.

Soutěž se skládala z výkladu k expozici J. E. Welzla, při kterém plnili vědomostní kvíz, a střelba ze vzduchové pušky. Zde si jeden z týmů vystřílel krásné 6. místo ve složení Dorota Indrová, Iva Chlumská, Daniel Herzig

Dokonce jsme získali i zlatý kov. 1. místo 🥇 získal tým ve složení  Radek Kovařík, Šimon Opravil a ostrostřelec Matyáš Hýbl, který svou přesností připomínal Robina Hooda, ale se vzduchovkou. 🔫

Našim reprezentantům blahopřejeme ke skvělým výsledkům. 🤩

• Informace k příměstskému táboru BOŽENKA ☀️

26. 6. 2023

Termíny: 10.7. - 14.7., 17.7. - 21.7. a 14.8. - 18.8. 2023

Cena: 1 600 Kč

Nástup na příměstský tábor je vždy v 8.00 hod. ve škole.

Program potrvá do 15.30 hod. pod vedením pedagogických pracovníků. Výchovná činnost bude probíhat v prostorách školy a okolí města. Je potřeba mít sportovní oblečení a přezůvky. Všichni účastníci budou mít zajištěny obědy a pitný režim. Svačinu si budou muset přinést z domova. Jízdné na výlet a jiné výdaje budou hrazeny z rozpočtu tábora.

Případné další informace vám poskytne Svatoslav Valenta na tel. čísle 724 333 622 nebo valentas@bozenka.cz

Termíny 10.7. - 14.7., 17.7. - 21.7. - platba na účet: 40028841/0100

Termín 14.8. - 18.8. - platba na účet: 1183670123/0800

VS: 1007 nebo 1707 (dle začátku tábora)

Zpráva pro příjemce: jméno a příjmení žáka + třída

• Výlet 4.C do Branné očima dětí 🏰

23. 6. 2023

20. června jsme v 7.31 odjížděli vlakem ze Zábřeha do Branné na tajuplný zámek Kolštejn. 🏰

Po vystoupení z vlaku nás čekalo stoupání po zelené značce do strmého kopce. Cestou jsme se osvěžili u Mariánského pramene. 🚰

S mírným zpožděním se nám podařilo dorazit k cíli.

Čekal nás bohatý program. 🙂

První aktivita byla prohlídka výstavy umělecké keramiky a kovářství.

Potom nás paní Iva z Krasohledu zavedla na workshop - výroba keramických maskaronů, které údajně zastrašovaly nepřátele či zloděje.

Zanedlouho nás čekala aktivita třetí, což byla prohlídka zámku. Zaujalo nás, že zámek měl hodně majitelů, mimo jiné i Jana Lucemburského, že v pokoji číslo 26 straší a že původní hrad postavil loupežník. 👻

Ze zámku Kolštejn jsme šli rovnou do trubičkové cukrárny na náměstí. Mohli jsme si koupit zmrzlinu i zákusky. 🍨😍

Ve staré stodole pod náměstím jsme shlédli výstavu lesnictví a dřevařství. Byla tam spousta zajímavých exponátů (dřevařské nářadí, ale i vycpaná zvířata zdejšího kraje).

Protože bylo pěkné horko, všichni jsme se již těšili na osvěžení v říčce Branné. Voda byla ledová, ale nám to nevadilo. 🌊

Pak už zbývala jen cesta lesem k vlakovému nádraží, kde nás ještě upoutalo historické zařízení k napouštění vody do parních lokomotiv. Cesta vlakem rychle utekla. 🚆

Výlet se nám moc líbil. 😇😇