Naše nejmladší žáčky ze 2. třídy pohltila vánoční atmosféra i během hodiny angličtiny! Nejenže jsme se učili nová slovíčka, ale rovnou jsme je použili v akci při kreativní činnosti. 🎨
Cílem hodiny nebylo jen drilování frází, ale jejich smysluplné zasazení do reálné tvořivé činnosti – výroby vlastních vánočních přání.
Co jsme se naučili a vytvořili?
V rámci přístupu Soft CLIL (Content and Language Integrated Learning) jsme spojili jazykové učení s praktickým obsahem (výtvarná výchova):
- Jazykový cíl: Děti si osvojily klíčové vánoční fráze (Merry Christmas) a naučily se, jak adresovat přání (from, to). Procvičily si také slovní zásobu pro členy rodiny, pro které přání vyráběly. 👍
- Obsahový cíl: Pracovaly s nůžkami ✂️, papírem a barvami, rozvíjely jemnou motoriku a seznámily se s anglo-americkou tradicí posílání vánočních přání. ✨
Díky zapojení zraku a hmatu si žáci fráze lépe zapamatují a pochopí, proč se je učí. Angličtina jim posloužila jako přirozený nástroj při tvorbě jejich vánočních přání. 🇬🇧
