• -18

          • Čeština 7. ročník

          • ÚKOLY NA TÝDEN 17.5. – 21.5. 2021

            Uvidíme se ve škole J

            ________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 10.5. – 14.5. 2021

            Čeština 7. D

            Po 10.5. – Literatura - „Záhadný vzkaz“ – čítanka str. 172 - 173, přečíst, vypracovat si otázky.

            Út 11.5. – Mluvnice - „Vedlejší věta – podmětná, přísudková, přívlastková“ – podívejte se na video, ať můžeme na Meetu procvičovat ;-) https://www.youtube.com/watch?v=1H4Y88V20M4&t=140s

            St 12.5.MEET nebude, i když je v rozvrhu!!!– Mluvnice - „Vedlejší věta – předmětná“ – podívejte se na video, ať můžeme na Meetu procvičovat ;-) https://www.youtube.com/watch?v=yHzuBTMd25o&t=12s a https://www.youtube.com/watch?v=QOK1P9_rSo8&t=199s

            Čt 13.5. – MEET – Mluvnice – „Vedlejší věty“ – Procvičíme si ty, které už známe J

            Pá 14.5. MEET- Mluvnice – „Vedlejší věty příslovečné“

            _________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 3.5. – 7.5. 2021

            Čeština 7. D

            Po 3.5. – Literatura - „Zachraňte Mňouka!“ – čítanka str. 170 - 171, přečíst, vypracovat si otázky.

            Út 4.5. –  MEET – Mluvnice - „Vedlejší věta - přívlastková“ - procvičování

            St 5.5.MEET – Mluvnice – opakování a testování mluvnického minima (i/y, slovní druhy, mluvnické kategorie u podst.jm. a sloves, větné členy)

            Čt 6.5. – MEET – Mluvnice – „Vedlejší věta - přísudková“ - seznámíme se s novým učivem

            Pá 7.5. Mluvnice – str. 98/cv.1 – doplňujte vedlejší věty přísudkové

            __________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 26.4. – 30.4. 2021

            Čeština 7. D

            Po 26. 4. – Mluvnice – na Edupage procvičujte i/y (cvičení otevřené od 8,00 do 18,00 hod)

            Út 27. 4. –  MEET – Mluvnice - „Vedlejší věty – podmětná a předmětná“ - procvičování

            St 28. 4.MEET – Literatura - „Kalle Blomkvist“ – čítanka str. 168 - 169, přečíst, vypracovat si otázky.

            Čt 29. 4. – MEET – Mluvnice – „Vedlejší věty - přívlastková“ - seznámíme se s novým učivem

            Pá 30. 4. Mluvnice – str. 96/cv.2 – doplňujte vedlejší věty přívlastkové

            ___________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 19.4. – 23.4. 2021

            Čeština 7. D

            Po 19. 4. – Mluvnice – na Edupage procvičujte i/y (cvičení otevřené od 8,00 do 18,00 hod)

            Út 20. 4. –  MEET – Mluvnice - „Vedlejší věty - podmětná“ - procvičování

            St 21. 4.MEET – Literatura - „Jó, to jsem ještě žil“ – čítanka str. 143, přečíst, vypracovat si otázky.

            Čt 22. 4. – MEET – Mluvnice – „Vedlejší věty - předmětná“ - seznámíme se s novým učivem

            Pá 23. 4. Mluvnice – str. 92-93/cv.1 – doplňujte vedlejší věty předmětné

            ____________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 12.4. – 16.4. 2021

            Čeština 7. D

            Po 12. 4. – Mluvnice – Učebnice str. 87/cv.4 – procvičte si větné členy a zkuste si určit nejen ty označené J

            Út 13. 4. –  MEET – Mluvnice - „Přístavek a doplněk“

            St 14. 4.MEET není! – Mluvnice - Větné členy – test“ – otevřený od 8,00 do 10,00 hod!!!!

            Čt 15. 4. – MEET – Mluvnice – „Vedlejší věty - podmětná“ - seznámíme se s novým učivem

            Pá 16. 4. Literatura – „Přítel se vždy objeví v pravou chvíli“ – čítanka str. 142, přečíst, vypracovat si otázky.

            ________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 5.4. – 9.4. 2021

            Čeština 7. D

            Po 5.4.Velikonoce J

            Út 6.4. –  MEET – Mluvnice - „Větné členy“ – budeme procvičovat a procvičovat J

            St 7.4.MEET– Mluvnice - „Větné členy – přístavek a doplněk“ – naučíme se poslední větné členy J

            Čt 8.4. – MEET – Literatura – „Přátelství“ – mějte nachystanou čítanku

            Pá 9.4. – Procvičování pravopisu v EDUPAGE!!!

            ___________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 29.3. – 31.3. 2021

            Čeština 7. D

            Po 29.3. – Mluvnice – „Příslovečné určení“ – vaším úkolem je si v učebnici na str. 83 přečíst, co je Příslovečné určení, jaké další typy máme a udělat si zápisek do sešitu…abychom v úterý mohli jet naplno J A podívat se na video:

            https://www.youtube.com/watch?v=AxJou0qgxEU&t=102s

            Út 30.3. –  MEET – Mluvnice - „Příslovečné určení“ – podíváme se na další PU a budeme procvičovat a procvičovat J

            St 31.3.MEET– Mluvnice - „Větné členy“ – budeme opět trénovat určování větných členů, abychom byli připravení na druhy vedlejších vět J

            ______________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 22.3. – 26.3. 2021

            Čeština 7. D

            Po 22.3. – Mluvnice – „Slovní druhy“ – podívejte se na následující video a pořádně si zopakujte J

            https://www.youtube.com/watch?v=uO9DgcGhOds

            Út 23.3. –  MEET – Mluvnice - „Příslovečné určení“ – podíváme se na další PU a budeme procvičovat a procvičovat J

            St 24.3.Výjimečně nemáte MEET! Pracujete sami doma! – Mluvnice - „Větné členy“ – učebnice str. 87/cv. 3 – v textu určete všechny větné členy!!!

            Čt 25.3.MEET – Mluvnice - „Větné členy“ – zkontrolujeme úkol ze středy a v hodině si napíšeme test J

            Pá 26.3.„Přátelství“ – přečti si v čítance ukázku „Jak jsem se stal trampem“ na straně 140 - 141  a vypracuj si otázky 4,5,6.

            Pokud se ti ukázka líbila, můžeš si poslechnout i další - https://www.youtube.com/watch?v=AYrq56Y-SGQ

            ______________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 15.3. – 19.3. 2021

            Čeština 7. D

            Po 15.3. – Mluvnice – „Větné členy“ – podívejte se na následující video, ať jste skvěle připraveni na test J

            https://www.youtube.com/watch?v=sdY1Kxw9Po4

            Út 16.3. –  MEET – Mluvnice - „Větné členy“ – budeme procvičovat a procvičovat J

            St 17.3.MEET – Mluvnice - „Slovní druhy“ – budeme procvičovat a procvičovat J

            Čt 18.3.MEET – Mluvnice - „Větné členy“ – v hodině si napíšeme test J

            Pá 19.3.„Přátelství“ – přečti si v čítance ukázku „Cesta do Afriky“ na straně 138 - 139  a vypracuj si otázky 1 až 4.

            _________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 8.3. – 12.3. 2021

            Čeština 7. D

            Po 8.3. – Sloh – „Vypravování“ – V Edupage budeš mít zadán „Test SLOH“, kam jako odpověď na jedinou otázku vložíš svoje slohové cvičení. Nezapomeň na osnovu a rozsah cca 150 slov.

            Út 9.3. –  MEET – Mluvnice - „Větné členy“ – budeme procvičovat a procvičovat J

            St 10.3.MEET – Mluvnice - Mluvnice - „Mluvnické kategorie“ – budeme procvičovat a procvičovat J

            Čt 11.3.MEET – Mluvnice - „Větné členy“ – budeme procvičovat a procvičovat J

            Pá 12.3.„Přátelství“ – přečti si v čítance ukázku „Jak se také dá navázat přátelství“ na straně 136 - 137  a vypracuj si otázky 1 až 5.

            _____________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 1.3. – 5.3. 2021

            Čeština 7. D

            Po 1.3. – Sloh – „Vypravování“ – Začni aktivně pracovat na svém vypravování, abys ho mohl o víkendu odevzdat prostřednictvím úkolu v Edupage a v rozsahu 150 slov.

            Út 2.3. –  MEET„Příslovečné určení“ – úvod a seznámení s novým větným členem

            St 3.3.MEET – Mluvnice - „Příslovečné určení“ – procvičování

            Čt 4.3.MEET – Mluvnice - „Větné členy“ – budeme procvičovat a procvičovat J

            Pá 5.3.„Přátelství“ – přečti si v čítance ukázku „Bratry na život a na smrt“ na straně 134 – 135  a vypracuj si otázky 1 až 5.

            ____________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 22. 2. – 26. 2. 2021

            Čeština 7. D

            Po 22.2. – Literatura – „Přátelství“ – přečti si v čítance ukázku „Zkouška odvahy“ na straně 132 – 133 a vypracuj si otázky 1 až 5.

            Út 23.2. – na Edupage budete mít připravené pravopisné cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            St 24.2.MEET – Mluvnice - „Předmět“ – zopakujeme si základy, než se vrhneme na další větné členy J

            Čt 25.2.MEET – Mluvnice - „Přívlastek“ – zopakujeme si základy, než se vrhneme na další větné členy J

            Pá 26.2.Literární test (známkovaný, na Edupage) – otázky budou vycházek z ukázek, které jste si měli přečíst, a otázek, které jste si měli vypracovat. Při testu můžete pracovat s poznámkami v sešitě J

            !!! Nezapomeňte na testy a úkoly na Edupage!

            _______________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 15. 2. – 19. 2. 2021

            Čeština 7. D

            Po 15.2. – Literatura – „Přátelství“ – přečti si v čítance ukázku „Strach o kamaráda“ na straně 130 – 131 a vypracuj otázky 1 až 6.

            Út 16.2. – na Edupage budete mít připravené pravopisné cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            St 17.2.MEET – Mluvnice - „Podmět a přísudek“ – zopakujeme si základy, než se vrhneme na další větné členy J

            Čt 18.2.MEET – Sloh – „Vypravování“ – zopakujeme si, co by správné vypravování mělo obsahovat a na co si dát pozor.

            Pá 19.2.Procvičování slovních druhů (Test na Edupage)

             

            !!! Nezapomeňte na testy a úkoly na Edupage!

            _______________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 1. 2. – 5. 2. 2021

            Čeština 7. D

            Po 1.2. – Literatura – „Přátelství“ – přečti si v čítance ukázku „Pokrevní bratři“ na straně 128 – 129 a vypracuj otázky.

            Út 2.2. – na Edupage budete mít připravené cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            St 3.2.MEET – Mluvnice - „Věty jednočlenné a dvoučlenné“

            Čt 4.2.MEET – Sloh – „Vypravování“ – zopakuj si, o čem je tento slohový útvar (Info v mailu) a popřemýšlej, o čem bys mohl psát slohové cvičení.

            Pá 5.2.Opakování slovních druhů (Test na Edupage)

             

            !!! Nezapomeňte na testy a úkoly na Edupage!

            _______________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 25. 1. – 28.1.2021

            Čeština 7. D

            Po 25.1. – Najdi si definici báje (mýtu) a pověsti a v čítance najdi příklady ukázek (které jsme četli) a zařaď k jednotlivým kategoriím. Z vybraných ukázek se pokus vypsat konkrétní příklady znaků pověsti či báje.

            Út 25.1. – na Edupage budete mít připravené cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            St 27.1.MEETNeohebné slovní druhy - opakování

            Čt 28.1.Procvičování slovních druhů – ke každému slovnímu druhu uveď minimálně 5 příkladů (snaž se vymyslet sám J ) - vypracovaný úkol poslat na e-mail nejpozději do neděle 31.1.2021

            Pá 29.1. – Pololetní prázdniny

             

            !!! Nezapomeňte na test na Edupage!

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            __________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 18. 1. – 22.1.2021

            Čeština 7. D

            Po 18.1.na Edupage budete mít připravené cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Út 19.1. – na Edupage budete mít připravené cvičení nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            St 20.1.MEETNeohebné slovní druhy (spojky, částice, citoslovce)

            Čt 21.1. – podívejte se na videa udělejte si poznámku do sešitu –

            Spojky - https://www.youtube.com/watch?v=OMxJvjRnIKQ&t=49s

            Částice – https://www.youtube.com/watch?v=EhteR-M7LCY

            Citoslovce - https://www.youtube.com/watch?v=DM6tqWPNitE

            Pá 22.1. – Literatura – v čítance na straně 116 - 117 si přečti ukázku „Dr. Jekyll a pan Hyde“ a zpracuj otázky v závěru ukázky.

             

            !!! Nezapomeňte na testy na Edupage!

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _____________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 11. 1. – 15.1.2021

            Čeština 7. D

            Po 11.1.na Edupage budete mít připravené gramatické cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Út 12.1. – na Edupage budete mít připravený test na větné členy a mluvnické kategorie– nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            St 13.1.MEETNeohebné slovní druhy

            Čt 14.1. – podívejte se na videa o příslovcích a předložkách a udělejte si poznámku do sešitu - https://www.youtube.com/watch?v=EvP9s9Jd23Y a https://www.youtube.com/watch?v=yOg4XJZROVM

            Pá 15.1. – Literatura – Pověst – v čítance na straně 110 si přečti ukázku „Reportáž z Golemova pohřebiště“, abychom se o Golemovi dozvěděli něco víc, a zpracuj otázky za textem. Poté se podívej na video - https://www.youtube.com/watch?v=ChQBSWbgbrI a poznač si, co je pověst a jaké máme typy pověstí.

             

             

            !!! Nezapomeňte na testy na Edupage!

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            ___________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 4. 1. – 8.1.2021

            Čeština 7. D

            Po 4.1. – Kdo ještě neodevzdal referát na knihu, tak dnes má poslední den na něm zapracovat, doplnit, zdokonalit a do půlnoci poslat J (ideálně v textovém dokumentu, v těle e-mailu, nebo kvalitně ofocené)

            Út 5.1. – na Edupage budete mít připravené gramatické cvičení – nehodnotím kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            St 6.1.MEETDruhy vět podle postoje mluvčího

            Čt 7.1.na Edupage budete mít připravené gramatické cvičení – nehodnotím kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Pá 8.1. – Literatura – Pověst – nejdřív se podívej na video https://www.youtube.com/watch?v=hhxuWZa25t8 a pak si v čítance na straně 108 přečti ukázku „Golem se narodil v Praze“ a zpracuj otázky za textem.

             

            !!! Nezapomeňte, na testy na Edupage!

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            ______________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 7.12. – 11.12. 2020

            Čeština 7. D

            V pondělí 14. 12. si napíšeme poslední diktát tohoto pololetí. Proto vás v rámci distanční výuky budou čekat tři testy na procvičování i/y, aby dopadl co nejlépe ;-)

            Po 7. 12.Daidalos a Ikaros - poslechněte si příběh - https://www.youtube.com/watch?v=lDdfWVoin9Y&t=124s , shrňte jeho obsah do cca 10 vět a napiš, jaké poučení z tohoto příběhu plyne J (ofotit a poslat!)

            Út 8. 12.Doplňovačka na Edupage

            St 9. 12.Příslovečné určení – podívejte se na video (ideálně dvakrát), abyste měli představu o tom, co budeme spolu příští týden probírat - https://www.youtube.com/watch?v=AxJou0qgxEU&t=22s

            Čt 10. 12.Doplňovačka na Edupage

            Pá 11. 12Doplňovačka na Edupage

             

            !!! Nezapomeňte, že testy na Edupage jsou časově omezené!!!

            !!! Všechny úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _____________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 23. 11. – 27.11.2020

            Čeština 7. D

            Po 23.11. – Literatura – „Odysseus a Kyklóp Polyfémos“ – čítanka str. 82 – 83 – vypracuj otázky 1,2,4,5 (ofotit a poslat!)

            Út 24.11. – Literatura – „Odysseus“ – podívejte se na příběh Odyssea, který se stal inspirací jednoho z nejznámějším starověkých autorů Homéra - https://www.youtube.com/watch?v=b-f_4Yl29jI

            St 25.11.MEET – Sloh – Charakteristika – mějte připravenou vaši charakteristiku, budeme na nich společně pracovat

            Čt 26.11. – Sloh - Charakteristika – na základě informací z Meetu dopracujte vaše charakteristiky

            Pá 27.11. – Mluvnice - Předmět – protože je třeba procvičovat, připomeňte si větný člen, který jsme probírali ještě ve škole - https://www.youtube.com/watch?v=8l6TdPYqOXw

            A pak si udělejte tento pracovní list (je včetně řešení pro kontrolu) - https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/80560

             

            !!! Nezapomeňte, že v týdnu budete mít na Edupage test!!! Dotazy zodpovím na Meetu J

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            ___________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 16. 11. – 20.11.2020

            Čeština 7. D

            Po 16.11. – Literatura - „Perseus“ – čítanka str. 80 - 81 – přečíst a vypracovat otázky a úkoly 1, 2, 3 (ofotit a poslat!)

            Út 17.11. – Volno J

            St 18.11.MEETSloh – Charakteristika – vnitřní charakteristika

            Čt 19.11. – Sloh - Charakteristika vnitřní – pokuste se doplnit charakteristiku o druhou část – vnitřní (popis vlastností, chování, atd)

            Pá 20.11.Mluvnice - Přívlastek – protože je ještě třeba procvičovat, udělejte si tento pracovní list (je včetně řešení pro kontrolu) - https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http://dumy.cz/nahled/80559

             

            !!! Nezapomeňte, že koncem týdne budete mít na Edupage test!!! Dotazy zodpovím na Meetu J

            !!! Všechny úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            __________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 9. 11. – 13.11.2020

            Čeština 7. D

            Po 9.11.„David a Goliáš“ – čítanka str. 72 – přečíst a vypracovat otázky a úkoly 1, 2, 3 (ofotit a poslat!)

            Út 10.11. – Procvičování přívlastku – učebnice str. 85/cv. 2 –myslete na to, že máme přívlastek shodný a neshodný a že přívlastek nám rozvíjí podst.jm. Pokud si nebudete jistí, podívejte se před prací na úkolu na některé video z minulého týdne nebo se ozvěte (nemusíte posílat J)

            St 11.11.MEETSloh – Charakteristika – seznámení s útvarem

            Čt 12.11.Procvičování  gramatiky – učebnice str. 75/cv. 5 a – doplňte i/y (nemusíte posílat, ale určitě si ho udělejte!)

            Pá 13.11.Vnější charakteristika osoby (její popis) – vybrat si osobu, kterou budu popisovat a napsat min. 10 vět o tom, jak vypadá (zatím posílat nemusíte, budeme ještě pokračovat s druhou částí charakteristiky)

             

            !!! Nezapomeňte, že koncem týdne budete mít na Edupage test!!! Dotazy zodpovím na Meetu J

            !!! Všechny úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _________________________________________________________________________________________________________________________

             

            ÚKOLY NA TÝDEN 2. 11. – 6.11.2020

            Přívlastek ještě jednou a jinak :-) - https://www.youtube.com/watch?v=0FqE2MaUqXg&t=154s

             

            7. D. - Čeština

            Po 2.11.Větné členy – Přívlastek – Podívejte se na následující video - https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4&t=270s V učebnici na straně 84 si ještě přečtěte a udělejte zápisek do sešitu.

             

            Út 3.11. – Větné členy – Přívlastek – Opakování je matka moudrosti, a proto se podívejte na další video - https://www.youtube.com/watch?v=ncnotgHWoWg Následně zpracujte v učebnici cv. 1 a,b/ str. 84 – 85 dole, pod vysvětlením přívlastku (cvičení a zápis z pondělí ofotit a poslat)

             

            St 4.11.MEETVětné členy – Přívlastek (několikanásobný, rozvíjející)

             

            Čt 5.11. – Dnes budeme opět procvičovat přívlastek – učebnice str. 85/cv. 3 (cvičení a zápis z pondělí ofotit a poslat)

             

            Pá 6.11.„Bylo, nebylo“ – Příběhy Starého zákona – V čítance na str. 68 – 69 si přečtete ukázku „Adam, Eva a had“ a odpovíte na otázky 1, 2, 3 za ní (odpovědi ofotit a poslat)

             

            !!! Všechny úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _______________________________________________________________________________________________

            Úkoly na týden od 19. do 23.10. 2020

            Po 19.10. – Větné členy – PŘEDMĚT - https://www.youtube.com/watch?v=R6AnUbJu7rA – Vymysli 5 vět s předmětem a do závorky napiš, v jakém pádě je předmět. (ofotit a poslat)

             

            Út 20.10. – Procvičování gramatiky - učebnice str. 7/cv.3 (ofotit a poslat)

             

            St 21.10.9,00 MEET – společně si procvičíme PŘEDMĚT - https://www.youtube.com/watch?v=zRWVryOLdoo

             

            Čt 22.10. – Kromě sv. Václava, o kterém jsme si už povídali, byste měli znát i Jana Husa. Podívejte se proto na následující videa a obě postavy si připomeňte - https://www.youtube.com/watch?v=KpEvNhmciNs https://www.youtube.com/watch?v=Sj2EMoZ8nTg  

            a tady i trochu dějepisu J https://www.youtube.com/watch?v=HzroWEIm50k
             

            Pá 23.10. – V Čítance na str. 22 – 23 si přečti ukázku „Jak se volil husitský král“ a pokus se najít odpovědi na otázky číslo 1 a 2 (ofotit a poslat)

            Vypracované úkoly zaslat nejpozději v pátek 23. 10. 2020!
             

            ___________________________________________________________________________________________

            Úkol na týden od 12. do 16.10. 2020

             

            13.10. - V čítance na str. 30 - 31 si přečti ukázku "Host do domu - čagan do ruky" a písemně do sešitu vypracuj otázky, které jsou na konci ukázky. Na boku strany 31 máš spoustu příkladů slov ze slováckého nářečí. Zkus najít aspoň 5 příkladů z hanáckého nářečí.

             

            15.10. - V čítance na straně 36 - 37 si přečti ukázku "Pouť Karla Hynka Máchy po Liberecku" a vypracuj písemně do sešitu otázky za ukázkou. Pokud si troufneš, doplň vypracování obrázkem hradu Bezděz, tak jako K. H. Mácha doplňoval své poznámky...předlohu máš na str. 37 :-)

             

            14.10. a 16.10. - Ve středu a v pátek se budete věnovat slohu. Zadání úkolu máte na mých webovkách - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT0w. To, jak si práci rozdělíte, je na vás...můžete pracovat ve dvou dnech, nebo vše udělat v jeden den, ale do pátku, prosím, dodělejte. Zkontroluji osobně, nebo mi zašlete ofocené.

            Kdybyste cokoliv potřebovali, ozvěte se :-)

             

            Ve středu si projďte prezentaci a do sešitu zpracujte úkoly, které jsou v jejím závěru. V pátek se pak co nejvěrněji pokuste popsat obrázek od Josefa Lady. Myslete na to, že musíte dodržet určitý postup, nesmí se vám opakovat slovesa "být" a "mít" a ideálně byste měli použít spoustu různých sloves a přídavných jmen. Hodně štěstí :-)

            SLOH_Popis_umeleckeho_dila.pptx

            __________________________________________________________________________________________________

            Vítám vás ve školním roce 2020/2021 wink

            ____________________________________________________________________________________________________

            Aktualizace 14. 6. 2020

            Týden 15. 6. - 19. 6. 2020

            Milí sedmáci :-)

            S těmi, kteří docházejí na konzultace, jsme odhalili, že větné členy jsou pořád problémem číslo 1. A protože bez znalosti větných členů neurčítě správně typy vět vedlejších, budeme opět opakovat a opakovat!

            VĚTNÉ ČLENY

            PODMĚT

            • Vyjadřuje původce nebo nositele děje
            • Je vyjádřen podst. jm., zájmenem, příd. jm., číslovkou, infinitivem, příslovcem, částicí, citoslovcem
            • Ptáme se na něj otázkou 1. Pádu – Kdo? Co?

             

            PŘÍSUDEK          

            • Vyjadřuje, co podmět dělá, co se s ním děje, jaký podmět je či v jakém je stavu
            • Rozlišujeme přísudek slovesný a slovesně jmenný se sponou (být, stát se, stávat se, zdát se, zůstat čím)

             

            PŘEDMĚT

            • Rozvíjí sloveso nebo přídavné jméno
            • Ptáme se na něj pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu
            • Vyjadřuje osoby (Hledám Janu.), zvířata (Chová křečka.) nebo věci (Čte časopis.), kterých se slovesný děj přímo týká
            • Závisí na slovese nebo přídavném jméně (Čte román X Čtoucí román.)

            Video - https://www.youtube.com/watch?v=8l6TdPYqOXw

             

            PŘÍVLASTEK

            • Rozvíjí a přesněji určuje podstatné jméno (Nový dům x Dům ve svahu)
            • Závisí na podstatném jméně
            • Ptáme se na něj „jaký, který, čí, kolikátý, kolik?“
            • Rozlišujeme shodný (shoduje se v pádě, čísle a rodě a většinou stojí před podst. jm.) a neshodný (bývá často vyjádřen podst. jm. stojícím za řídícím podst. jm.)

            Video - https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4

             

            PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ

            • Vyjadřuje okolnosti (místní, časové, způsobové, příčinné), děje či vlastnosti vyjádřené slovesem, přídavným jménem nebo příslovcem.
            • Závisí na slovese (Kráčel pomalu.), přídavném jméně (Kráčející pomalu.) nebo příslovci (Velmi pomalu.)
            • Je vyjádřeno příslovcem, podst. jm., zájmenem, nebo infinitivem.
            • Druhy PÚ:
            • Místa – kde, odkud, kam kudy
            • Času – kdy, odkdy, jak dlouho
            • Způsobu – jak, jakým způsobem
            • Míry – jak hodně, do jaké míry
            • Prostředku  - čím, čí pomocí
            • Původu – z čeho
            • Původce děje – ve větách s trpným rodem (Je stíhán policií.)
            • Zřetele -  s ohledem na co, se zřetelem k čemu
            • Příčiny – proč, z jaké příčiny
            • Účelu – proč, za jakým účelem
            • Podmínky – za jaké podmínky
            • Přípustky – i přes jakou skutečnost

            Video - https://www.youtube.com/watch?v=AxJou0qgxEU

            DOPLNĚK – video - https://www.youtube.com/watch?v=E4AR6pbHIPE

            ____________________________________________________________________________________________________

            V Edupage máte zapsán návrh známky na vysvědčení. Píšu záměrně návrh, protože pokud to bude jen trochu možné a pokud mě svými znalostmi přesvědčíte, nebráním se tomu známku změnit ;-)

            Týden 8. 6. - 12. 6. 2020

            Milí sedmáci :-)

            Tak se pomalu blížíme k posledním druhům vedlejších vět. Tentokrát jen dva druhy, ať máte čas to v klidu vstřebat:

            přívlastková - https://www.youtube.com/watch?v=D9t5xgG-jWc nebo https://www.youtube.com/watch?v=WLqzK2_02ig&t=5s

            přísudková - https://www.youtube.com/watch?v=BWHZRkEv2jY&list=PLJyvl_dXYTiM_nDWT01a2q4587Pi2SEu6&index=17 nebo https://www.youtube.com/watch?v=i5NrKFbOCII

            Informace k větě přívlastkové a možnosti procvičení najdete v učebnici na straně 96, k větě přísudkové pak na straně 98. Nespěchejte a vše si procvičte! Kdo přijde na konzultace, procvičí si ještě ve škole. Kdo ne, může se kdykoliv ozvat :-)

            Hezké dny :-)

            P. S.: Pořád mi někteří dluží referát na knihu! Neděle 7.6. je poslední den, který jsem ochotná akceptovat! O tom, že budete mít poslední známkovaný referát v červnu, jste dostali informaci už v září! A ve čtení vám nic nebrání :-)

            ____________________________________________________________________________________________________

            Týden 1. 6. - 5. 6. 2020

            Milí sedmáci :-)

            Jelikož vět příslovečných je opravdu velké množství a je tedy potřeba tomu dát trochu více času, nebudeme zatím pokračovat dalším druhem vedlejší věty. Ještě jednou si projděte všechny druhy vět příslovečných, zopakujte si příslovečná určení, bez kterých se vám pak druhy vět špatně určují a udělejte si následující dvě cvičení z učebnice, abyste si ověřili, že už tomu rozumíte zase o kousek víc - str. 94/ cv 1.a a str. 95/ cv. 5. Tyto cvičení mi posílat nemusíte, procvičujete si to pro sebe, ale samozřejmě můžete, pokud budete chtít vědět, jestli máte vše v pořádku :-)

            Jinak připomínám, že se blíží termín odevzdání posledního referátu na knihu :-) Termín referátu na knihu pro ty, co potřebují ještě chvíli číst, posunuju do 5. 6 .2020!

            Mějte se hezky a snad se s některými ještě v červnu potkám!

            ____________________________________________________________________________________________________

            Týden 25.5. - 29.5. 2020

            Milí sedmáci :-)

            A jedeme dál v poznávání vedlejších vět :-) Doufám, že minulý týden jste opravdu poctivě učili, protože tento týden nám přibude další várka vět vedlejších a v případě těch příslovečných opravdu pořádná nálož :-)

            V učebnici na straně 94 najdete, jaké druhy vedlejších vět máme. Nebojte se, je toho hodně, ale my si na to dáme minimálně dva týdny, aby se vám to pěkně usadilo v hlavě a byl čas si projít jednotlivé typy vět několikrát...a po prázdninách si to stejně projedeme znovu ;-)

            příslovečná - https://www.youtube.com/watch?v=qayHs1fcZfQ

            příslovečná místní - https://www.youtube.com/watch?v=Pkb0xYuPQdM

            příslovečná časová - https://www.youtube.com/watch?v=Ulp1nmGPHi4

            příslovečná způsobová - https://www.youtube.com/watch?v=gjeUJ1NgPHo

            příslovečná měrová - https://www.youtube.com/watch?v=8P1SXdJuGIo

            příslovečná příčinná - https://www.youtube.com/watch?v=fnQvc0Jl8sY

            příslovečná účelová - https://www.youtube.com/watch?v=KX8kq53UXd0

            příslovečná podmínková - https://www.youtube.com/watch?v=wdcBxY4hWuY

            příslovečná přípustková - https://www.youtube.com/watch?v=g_GOERrxYuM&t=8s

            Podívejte se na videa raději několikrát, ať máte jistotu, že všemu rozumíte. Potom si udělejte do sešitu cvičení 2a/ str. 95. To mi nafotíte a do 31. 5. 2020 pošlete! Pokud by vám i tak nebylo něco jasného, ozvěte se!.

            Termín referátu na knihu pro ty, co potřebují ještě chvíli číst, posunuju do 5. 6 .2020!

            Mějte se a držte se!

            ____________________________________________________________________________________________________

            Týden 18.5. - 22.5. 2020

            Milí sedmáci :-)

            Tento týden se budete věnovat dalšímu druhy věty vedlejší - předmětné. Bohužel, budete to muset opět zvládnout sami. Pokud jste si však řádně zopakovali větné členy, neměl by to pro vás být problém.

            Nejdřív si, prosím, přečtěte, v učebnici na str. 92, co to věta předmětná je a jaké spojky se v ní nejčastěji objevují.

            Pak zhlédněte toto video: https://www.youtube.com/watch?v=yHzuBTMd25o nebo https://www.youtube.com/watch?v=QOK1P9_rSo8&t=20s

            Nakonec si prověřte, jestli jste vše dobře pochopili v učebnici na str. 92 a 93/cv 1 a 2, ve cv 3/str. 93 si můžete procvičit, že dokážete rozlišit větu podmětnou a předmětnou. Cvičení si udělejte! Ne kvůli mně, ale kvůli sobě :-) Když budete poctivě procvičovat už od začátku, nebudou se vám pak jednotlivé typy vět plést.

            Držte se a snažte se :-)

            ____________________________________________________________________________________________________

            Týden 11.5. - 15.5. 2020

            Milí sedmáci :-)

            Ráda bych vás upozornila, že někteří z vás ještě nezaslali zpracované úkoly ke 12 ukázkám k čítance. Termín již vypršel, ale protože venku je hezky a já nechci o tak krásném víkendu rozdávat ošklivé známky, máte ještě jednu šanci - do půlnoci 11.5.2020! Ale pak už budu nemilosrdná!

            V tuto dobu jsme se společně měli začít věnovat druhům vedlejších vět. Bohužel, budete muset úvod do této problematiky opět zvládnout sami. Pokud jste si však řádně zopakovali větné členy, neměl by to pro vás být problém.

            Nejdřív si, prosím, přečtěte, jak vedlejší věty dělíme - učebnice str. 91

            Pak se seznamte s větou podmětnou - učebnice str. 91 a zhlédněte toto video: https://www.youtube.com/watch?v=Sc9Yy7T46gg&list=PLJyvl_dXYTiM_nDWT01a2q4587Pi2SEu6&index=16 nebo tady https://www.youtube.com/watch?v=sWvNMlW9QhY

            Nakonec si prověřte, jestli jste vše dobře pochopili v učebnici na str. 92, kde máte 3 cvičení. Opravdu si je vyzkoušejte! A pokud byste měli s čímkoliv problém, ozvěte se!

            Držte se a snažte se :-)

            ___________________________________________________________________________________________________

            Týden 4.5. - 7.5. 2020

            Moji milí žáci :-)

            Jelikož je mi jasné, že většina z vás bude v pondělí a úterý ještě intenzivně pracovat na úkolech z čítanky, které je třeba odevzdat nejpozději 5. 5. 2020, nebudu na zbytek týdne zadávat mnoho dalších úkolů. Chci jen, abyste se podívali na tato videa https://www.youtube.com/watch?v=b0BftgpKATo&list=PLJyvl_dXYTiM_nDWT01a2q4587Pi2SEu6&index=8 a https://www.youtube.com/watch?v=4TmBUnNdnfU&list=PLJyvl_dXYTiM_nDWT01a2q4587Pi2SEu6&index=11 a zopakovali si, co jsou slovesa a jaké mluvnické kategorie u nich určujeme. A samozřejmě budete číst, abyste do konce května zvládli poslední skvělý referát ;-)

            Pokud budete cokoliv potřebovat, ozvěte se!

            _________________________________________________________________________________________________

            Týden 27.4. - 30. 4. 2020

            LITERATURA - dokončujete zpracovávání čítanky, na tento týden vám měly zůstat poslední dvě ukázky - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00 .

            Dočtete, dopracujete, případně doplníte a pošlete! Ideálně v textovém dokumentu jako přílohu e-mailu. Kdo nemá možnost a zpracovával ručně na papír, tak se snaží, aby vše bylo čitelné...naskenuje, popř. nafotí a pošle e-mailem.

            Za toto vaše vypracované portfolium dostanete 100% známku za literaturu, tak se, prosím, snažte...chci rozdávat jen hezké známky :-) Vše pošlete na e-mail simarova@bozenka.cz a to nejpozději do 5. 5. 2020!!!

             

            REFERÁT - nezapomínejte, že máte přečíst poslední knihu a poslat referát, který je známkovaný - do konce května 2020!

            __________________________________________________________________________________________________

            Týden 20.4. - 24. 4. 2020

            LITERATURA - pokračujete se zpracováváním čítanky, ideálně 2 ukázky týdně - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00 - Důrazně upozorňuji, že během května si vyberu (mailem, osobně?) vaše práce a budou součástí vašeho hodnocení! Proto pokud můžete, zpracovávejte odpovědi v textovém dokumentu, který se snadněji posílá.

            REFERÁT - nezapomínejte, že do konce května máte přečíst poslední knihu a poslat referát, který je známkovaný - do konce května!

            MLUVNICE - Dalším větným členem, se kterým byste se měli letos seznámit, je DOPLNĚK. V učebnici k němu máte info na straně 86 (procvičení str. 87), ale myslím, že toto video vám to vysvětlí lépe:

            DOPLNĚK – video - https://www.youtube.com/watch?v=E4AR6pbHIPE

            _______________________________________________________________________________________________

            Týden 14.4. - 17.4. 2020

            LITERATURA - pokračujete se zpracováváním čítanky, ideálně 2 ukázky týdně - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00

            SLOH - napíšete mi (min. 5 vět - max neomezeně), jak se máte a co děláte :-) - do pátku 17.4. 2020 na email

            MLUVNICE - Jelikož přísudek je ten větný člen, který nám dělá největší problémy při určování, přidávám ještě pár dalších informací k opakování:

            Přísudek je základní větný člen přisuzující podmětu nebo samostatně vyjadřující činnost, stav nebo vlastnost, jako například prší ve větě Venku prší, či je zelený ve větě Strom je zelený. Zpravidla je to sloveso v určitém tvaru nebo pomocné (sponové) sloveso se jmenným nebo příslovečným tvarem.

            Typy přísudku

            Z hlediska formy rozeznáváme:

            • přísudek slovesný  - vyjádřený určitým slovesem (nebude pršet, nezmokneme)

            • přísudek slovesně-jmenný  - vyjádřený sponovým slovesem a

              • podstatným jménem v 1. pádu či 7. pádu (je lékař/lékařem)

              • přídavným jménem ve tvaru jmenném či složeném (jste laskav/laskavý)

              • příslovečnými výrazy (je nakřivo/na roztrhání)

              • infinitivem (loupit není koupit)

            • přísudek s modálním či fázovým slovesem (měl si povyskočit, začíná syčet)

            • přísudek neslovesný:

              • s nevyjádřeným slovesem (Mladost - radost.)

              • se slovesem nahrazeným citoslovcem (Myš šup do díry.)

              • se slovesem vyjádřeným zájmenem to, tento (Já ti jednu to! Moc se s tím netento!)

            • přísudek jednoduchý - význam přísudku představuje sloveso samo o sobě (poletíme, rozmluvil ses)

            • přísudek složený - k přísudku patří i význam nějakého dalšího členu jmenné povahy

              • přísudky se sponou a s modálními či fázovými slovesy (je rusovlasá, chce zpívat)

              • přísudek se slovesy významově vyprázdněnými (provádět rekonstrukci, dostat se ke korytu

            Ověřit si, zda jste vše správně pochopili, můžete zde: https://skolaposkole.cz/storage/app/media/uploaded-files/prisudek1.pdf (na jedné straně věty, na druhé řešení)

            ____________________________________________________________________________

            Týden 6.4. - 8.4. 2020

            LITERATURA - pokračujete se zpracováváním čítanky, ideálně 2 ukázky týdně - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00

            MLUVNICE - zopakujete si větné členy. Podrobněji se jim budeme věnovat po Velikonocích:

             

            VĚTNÉ ČLENY

            PODMĚT

            • Vyjadřuje původce nebo nositele děje
            • Je vyjádřen podst. jm., zájmenem, příd. jm., číslovkou, infinitivem, příslovcem, částicí, citoslovcem
            • Ptáme se na něj otázkou 1. Pádu – Kdo? Co?

             

            PŘÍSUDEK          

            • Vyjadřuje, co podmět dělá, co se s ním děje, jaký podmět je či v jakém je stavu
            • Rozlišujeme přísudek slovesný a slovesně jmenný se sponou (být, stát se, stávat se, zdát se, zůstat čím)

             

            PŘEDMĚT

            • Rozvíjí sloveso nebo přídavné jméno
            • Ptáme se na něj pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu
            • Vyjadřuje osoby (Hledám Janu.), zvířata (Chová křečka.) nebo věci (Čte časopis.), kterých se slovesný děj přímo týká
            • Závisí na slovese nebo přídavném jméně (Čte román X Čtoucí román.)

            Video - https://www.youtube.com/watch?v=8l6TdPYqOXw

             

            PŘÍVLASTEK

            • Rozvíjí a přesněji určuje podstatné jméno (Nový dům x Dům ve svahu)
            • Závisí na podstatném jméně
            • Ptáme se na něj „jaký, který, čí, kolikátý, kolik?“
            • Rozlišujeme shodný (shoduje se v pádě, čísle a rodě a většinou stojí před podst. jm.) a neshodný (bývá často vyjádřen podst. jm. stojícím za řídícím podst. jm.)

            Video - https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4

             

            PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ

            • Vyjadřuje okolnosti (místní, časové, způsobové, příčinné), děje či vlastnosti vyjádřené slovesem, přídavným jménem nebo příslovcem.
            • Závisí na slovese (Kráčel pomalu.), přídavném jméně (Kráčející pomalu.) nebo příslovci (Velmi pomalu.)
            • Je vyjádřeno příslovcem, podst. jm., zájmenem, nebo infinitivem.
            • Druhy PÚ:
            • Místa – kde, odkud, kam kudy
            • Času – kdy, odkdy, jak dlouho
            • Způsobu – jak, jakým způsobem
            • Míry – jak hodně, do jaké míry
            • Prostředku  - čím, čí pomocí
            • Původu – z čeho
            • Původce děje – ve větách s trpným rodem (Je stíhán policií.)
            • Zřetele -  s ohledem na co, se zřetelem k čemu
            • Příčiny – proč, z jaké příčiny
            • Účelu – proč, za jakým účelem
            • Podmínky – za jaké podmínky
            • Přípustky – i přes jakou skutečnost

            Video - https://www.youtube.com/watch?v=AxJou0qgxEU

            DOPLNĚK – video - https://www.youtube.com/watch?v=E4AR6pbHIPE

             

            ____________________________________________________________________________________________________

             

            Týden 30. 3. - 3.4. 2020

            REFERÁT - ideálně ve Wordu či jiném textovém formátu, strana A4, písmo Times New Roman 12, popř. přímo v těle e-mailu; zaslat na e-mail ilona.simarova@seznam.cz a to nejpozději V PÁTEK 3. 4. 2020

            LITERATURA - pokračujete se zpracováváním čítanky, ideálně 2 ukázky týdně - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00

            MLUVNICE - do 30. 4. 2020 si zopakujeme základy mluvnice, abyste všechno nezapomněli a abychom od května mohli probrat i něco nového :-) Začínáme významem slov a slovnímu druhy:

            SLOVO A JEHO VÝZNAM

            Slova dělíme podle počtu významů na jednoznačná (mají jen jeden význam) a mnohoznačná (mohou mít více významů, např. oko).

            Dále mezi sebou slova mají různé vztahy a následně rozlišujeme:

            • Synonyma – slova se stejným nebo podobným významem (např. hezký – pěkný)
            • Antonyma – slova s opačným významem (např. velký – malý)
            • Homonyma – slova stejné formy, ale odlišného významu (např. vlna – na moři X ovčí; los – zvíře X výherní tiket)

            Antonyma si můžeš procvičit zde: https://www.skolasnadhledem.cz/game/528

            Synonyma pro změnu zase třeba tady: http://cestina.hrou.cz/c/interaktivni-tabule/synonyma-cestina

             

            SLOVNÍ DRUHY

            Slovní druhy dělíme na dvě základní skupiny:

            • Slova ohebná – mění svůj tvar (např. v koncovce – klíč, klíče, klíčích, atd.) a patří sem podstatná jména, přídavná jména, zájmena, číslovky a slovesa.
            • Slova neohebná – mají jeden neměnný tvar (např. až, a, nebo, včera, ach,…) a sem patří příslovce, předložky, spojky, částice a citoslovce.

             

            Video: https://www.youtube.com/watch?v=DrpXdNNOCxQ

              https://www.youtube.com/watch?v=jikP61rjeEU

             

            Všechny slovní druhy na jednom místě k procvičení najdeš zde: https://www.mojecestina.cz/slovni-druhy

            http://cestina.hrou.cz/?fbclid=IwAR3w8OV-Wo-PwHC2zeT6xh9AcWrbQfqwmwsWuZFbo5CB7BMlDQWbpb7ulcM

            Video test: https://www.youtube.com/watch?v=hzmIquns1UU

             

            ____________________________________________________________________________________________________

            Týden 23. 3. - 27. 3. 2020

            1Jelikož hodně z vás zapomnělo čítanku ve škole, když jste z ní v panice prchali, budeme následujících 6 týdnů v rámci projektu „ČTEME A PŘEMÝŠLÍME“ pracovat s čítankou, kterou máte uloženou ZDE - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00

            Čítanka obsahuje 12 ukázek s úkoly. Tyto úkoly budete vypracovávat na volné listy (ne do sešitu), abyste mi je na začátku května mohli odevzdat k ohodnocení (způsob dohodneme podle situace). Pořadí ukázek záleží na vás a vaší volbě, ideální by bylo zvládnout 2 ukázky týdně, ale i tempo nechám na vás.

            Vždy napíšete název ukázky a autora, potom otázky a k nim odpovědi. Pokud máte možnost zpracování na počítači, bude to ideální :-) Ale mnohem důležitější je kvalita zpracování! Buďte pečliví! 

            TERMÍN SPLNĚNÍ: 30. 4. 2020 (způsob domluvíme později dle situace)

             

            2) Dopsat básničku o minimálně 16 verších na jakékoliv téma.

            TERMÍN SPLNĚNÍ: 27. 3. 2020 (e-mailem)

             

            3) Číst a zpracovat referát na knihu.

            TERMÍN SPLNĚNÍ: 31. 3. 2020 (e-mailem)

             

            4) Dopsat vypravování a především dodržet jeho osnovu! Tedy uvedení do děje, rozvíjení děje, vyvrcholení děje a rozuzlení děje. Zkus svoje vypravování dát někomu přečíst a pozoruj, zda se u čtení baví, či je napnutý...pokud ano, jsi na dobré cestě :-) Inspiraci můžete čerpat také zde - https://www.cesky-jazyk.cz/slohovky/vypravovani/#axzz6HS1Rx5Sl Nezapomeň také, že rozsah by měl být +- 250 slov.

            TERMÍN SPLNĚNÍ: 27. 3. 2020 (e-mailem)

             

            Tento týden se pokusíme dokončit všechny úkoly, které byly zadány dřív, abychom se od příštího týdne již mohli věnovat trochu i novému učivu ;-) 

             

             

             ____________________________________________________________________________________________________

            Na tomto odkazu si můžete zdarma stáhnout knihu Elišky Horelové "Léto jako když vyšije", ze které jsme si četli v rámci slohu ukázku a která by se mohla líbit všem, co mají rádi koně a dobrodružství ;-)

            https://www.databazeknih.cz/knihy/leto-jako-kdyz-vysije-16530

            _____________________________________________________________________________________________________

             

            Týden 16. 3. - 20. 3. 2020

            Moji milí sedmáci J

            Vzhledem k nečekané situaci se asi nějakou dobu neuvidíme, ale o učení určitě nepřijdete! Já vím, z toho nadšením neskáčete J Ale něco dělat musíme, protože až se vrátíme do školy, bude nás čekat spousta práce.

            Jelikož je mi jasné, že v tuto chvíli máte ze všeho v hlavě trochu zmatek a je potřeba si na nový režim zvyknout, začneme pomaloučku a jen krátkým seznamem úkolů:

            1)      Pravopisné pětiminutovka ALTER, str. 48/cv. V4, V5, V6 – doplníte, ofotíte a pošlete na e-mail či přes Messenger do středy 18.3.2020

            2)      Čítanka str. 168 až 169 – přečíst příběh Kalle Blomkvista (pečlivě) a pak si do sešitu zpracovat otázky a úkoly, u úkolu 7 stačí 2 - 3 větičky - ofotíte a pošlete na e-mail či přes Messenger do pátku 20.3.2020

            3)      Tvoříte a píšete báseň o minimálně 16 verších – téma jakékoliv J do úterý 24.3.2020

            4)      Čtete, čtete a čtete, abyste mi k 31.3.2020 byli schopni poslat referát (ve Wordu, strana A4, písmo Times New Roman 12)

            V případě, že někdo prchal ze školy tak rychle, že zapomněl učebnici či čítanku, posílám odkaz na možnost elektronických učebnic:

            https://www.fraus.cz/cs/ucenidoma

             

            Pokud by si někdo chtěl procvičovat češtinu i jinak a jinde, posílám pár odkazů:

            https://www.gramar.in/cs/

            https://www.umimecesky.cz/

            http://cestina.hrou.cz/

            http://www.naucsepsat.cz/

            https://www.mojecestina.cz/?fbclid=IwAR1yK3zEdEIRhUDRYX2PI2TtH7UvyULR5TtsQhnOGIBySVZlCcIc1VBCLZM

             

            Mějte se krásně, hlavně zdravě, opatrujte se a já se budu těšit, že se brzy uvidíme tváří v tvář!

            Ilona Šimarová

             

             

            K dispozici jsem vám na Messenger (Ilona Simara), v naší skupince, na e-mailu ilona.simarova@seznam.cz a zajímavé informace budu v budoucnu sdílet i FB stránce Boženka_2020