• -18

          • Čeština 8. ročník

          • ÚKOLY NA TÝDEN 17.5. – 21.5. 2021

            Čeština 8. B

            Po 17.5.MEET -  Literatura – „Alois Jirásek“

            Út 18.5. – Literatura - „Filosofská historie“ – přečíst na str. 90 - 92 a zpracovat si otázky

            St 19.5.MEET -Mluvnice – „Souvětí souřadné a podřadné“ - procvičování

            Čt 20.5. – MEET - Mluvnice – „Opakování pravopisu“ – mějte nachystanou učebnici J

            Pá 21.5. – Mluvnice – trénujte na diktát J Vyplň a chyby se pokus sám sobě objasnit - https://cestina.diktaty.cz/dopisovat-klavesnici/cv.php?id=47&c=light-green&nr=05

            ________________________________________________________________________________________

            TÝDEN 10.5. – 14.5. 2021

            Uvidíme se ve škole :-)

            ___________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 3.5. – 7.5. 2021

            Čeština 8. B

            Po 3.5.Literatura – „Romance štědrovečerní– přečíst na str. 89 a zpracovat si otázky

            Út 4.5. – MEETSloh – „Úvaha“ – konzultace vybraných témat; test i/y

            St 5.5.Mluvniceprocvičte si významové poměryučebnice str. 88/cv.6

            Čt 6.5. – MEET – Mluvnice – „Psaní čárek v textu“ – mějte nachystanou učebnici J

            Pá 7.5. – MEET - Sloh – „Úvaha“ – čtení ukázek, rozbor prací, náměty, atd.

            _______________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 26.4. – 30.4. 2021

            Čeština 8. B

            Po 26. 4. – Mluvnice – na Edupage procvičujte i/y (cvičení otevřené od 8,00 do 18,00 hod)

            Út 27. 4. – MEETSloh – „Úvaha“ – seznámení s novým slohovým útvarem; témata pro slohové cvičení

            St 28. 4.Mluvniceprocvičte si jazykový rozboručebnice str. 89/cv.9 a, b

            Čt 29. 4. – MEET – Literatura – „Realismus– charakteristika, představitelé

            Pá 30. 4. – MEET - Mluvnice – „Mluvnické minimum“ – procvičování základních znalostí (slovní druhy, mluvnické kategorie, větné členy)

            _____________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 19.4. – 23.4. 2021

            Čeština 8. B

            Po 19. 4. – Mluvnice – na Edupage procvičujte i/y (cvičení otevřené od 8,00 do 18,00 hod)

            Út 20. 4. – MEET – Mluvnice – „Psaní čárek“ - procvičování

            St 21. 4.Mluvniceprocvičte si jazykový rozboručebnice str. 88/cv.7

            Čt 22. 4. – MEET – Literatura – „Jan Neruda

            Pá 23. 4. – MEET – Sloh – „Úvaha“ – seznámení s novým slohovým útvarem

            ______________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 12.4. – 16.4. 2021

            Čeština 8. B

            Po 12. 4. – Mluvnice – Učebnice str. 76/cv. 10 a,db, d – procvičujte na test!

            Út 13. 4. – MEET – Mluvnice – „Spojovací výrazy a interpunkce v souvětích“

            St 14. 4.TEST – Opakování základní mluvnice – otevřený od 12,00 do 14,00 hod.

            Čt 15. 4. – MEET – Mluvnice – „Spojovací výrazy a interpunkce v souvětích“ - procvičování

            Pá 16. 4. – MEET – Literatura – „Božena Němcová“ – kontrola úkolů k Divé Báře a seznámení s jejím životem

            __________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 5.4. – 9.4. 2021

            Čeština 8. B

            Po 5.4.Velikonoce J

            Út 6.4. – MEET – Mluvnice – „Procvičování vedlejších vět“ – pořád to není dokonalé, tak budeme ještě procvičovat J

            St 7.4.Procvičování pravopisu v EDUPAGE!!!

            Čt 8.4. – MEET – Mluvnice – „Poměry mezi větami“

            Pá 9.4. – MEET – Literatura – „Božena Němcová“ – mějte nachystanou čítanku

            ________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 29.3. – 31.3. 2021

            Čeština 8. B

            Po 29.3. – Mluvnice – „Věty vedlejší“ – v učebnici  str 52/cv. 4 – cvičení si zpracujte do sešitu – OFOTIT A POSLAT!

            Út 30.3. – MEET – Mluvnice – „Procvičování vedlejších vět“ – pořád to není dokonalé, tak budeme ještě procvičovat J

            St 31.3. – Mluvnice – „Významové poměry“ –protože budeme brzy kombinovat souřadná a podřadná souvětí, je potřeba si zopakovat i významové poměry – učebnice str. 57/cv. 1 (tabulka s 18 větami). Tento úkol posílat nemusíte, ale doporučuji ho udělat!

            ______________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 22.3. – 26.3. 2021

            Čeština 8. B

            Po 22.3. – Mluvnice – „Věty vedlejší“ – podívejte se na následující videa, ať si znovu připomenete druhy vět vedlejších -  

            https://www.youtube.com/watch?v=1H4Y88V20M4

            https://www.youtube.com/watch?v=nXVEJDqE9q0&t=374s

            Út 23.3. – MEET – Mluvnice – „Procvičování vedlejších vět“ – opravdu je důležité si projít videa, anebo zopakovat z toho, co jsem vám posílalaJ

            St 24.3. – Literatura – „Realismus“ –přečti si v čítance ukázku „Král Lávra“ na straně 77 – 79 a vypracuj si otázky v závěru

            Čt 25.3.MEET – Mluvnice – „Druhy vedlejších vět - procvičování“

            Pá 26.3. –  MEET – Literatura – „Romantismus“, „Realismus“ – diskuse nad přečtenými ukázkami

             

            ______________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 15.3. – 19.3. 2021

            Čeština 8. B

            Po 15.3. – Mluvnice – „Významové poměry“ – podívejte se na následující video, ať jste skvěle připraveni na test J https://www.youtube.com/watch?v=M7DsdE4Uqo0&t=110s

            Út 16.3. – MEET – Mluvnice – „Procvičování významových poměrů“ – v hodině si napíšeme test J

            St 17.3. – Literatura – „Romantismus“ –ukázku z Máchova Máje už jste si četli…teď se podívejte na film -  https://www.youtube.com/watch?v=_21NhxH0ExI Poznačte si do sešitu (cca 3 – 5 vět) o čem celá báseň Máj je J

            Čt 18.3.MEET – Mluvnice – „Druhy vedlejších vět - procvičování“

            Pá 19.3. –  MEET – Mluvnice – „Souvětí souřadná a podřadná“ - určování

            ______________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 8.3. – 12.3. 2021

            Čeština 8. B

            Po 8.3. – Sloh – „Líčení“ – V Edupage budeš mít zadán „Test SLOH“, kam jako odpověď na jedinou otázku vložíš svoje slohové cvičení. Nezapomeň na osnovu a rozsah cca 150 slov.

            Út 9.3. – MEET – Mluvnice – „Procvičování významových poměrů“

            St 10.3. – Literatura – „Romantismus“ – v učebnici na str. 65 - 67 si přečti ukázku „Jana Eyrová“ a odpověz na otázky ze strany 67.

            Čt 11.3.MEET – Mluvnice – „Druhy vedlejších vět“

            Pá 12.3. –  MEET – Mluvnice – „Procvičování – souvětí souřadná a podřadná“

            _________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 1.3. – 5.3. 2021

            Čeština 8. B

            Po 1.3. – Sloh – „Líčení“ – Začni aktivně pracovat na svém líčení, abys ho mohl o víkendu odevzdat prostřednictvím úkolu v Edupage a v rozsahu 150 slov.

            Út 2.3. – MEET – Mluvnice – „Poměr příčinný“

            St 3.3. – Literatura – „Romantismus“ – v učebnici na str. 61 - 64 si přečti ukázku „Pád do Maelströmu“ a odpověz na otázky. Ze strany 64 vypracuj otázky a udělej si krátkou poznámku o autorovi – E. A. Poe.

            Čt 4.3.MEET – Mluvnice – „Poměr důsledkový“

            Pá 5.3. –  MEET – Mluvnice – „Procvičování významových poměrů“

            ________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 22. 2. – 26. 2. 2021

            Čeština 8. B

            Po 22.2. – Literatura – „Romantismus“ – v učebnici na str. 60 si přečti ukázku „Plachta“ a odpověz na otázky. Ze strany 60 si poznač, jaké typy básní máme a podle čeho je poznáme…bude se ti to hodit J

            Út 23.2. – MEET – Mluvnice – „Poměr stupňovací“

            St 24.2.na Edupage budete mít připravené cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Čt 25.2.MEET – Mluvnice – „Poměr vylučovací“

            Pá 26.2.Literární test (známkovaný, na Edupage) – otázky budou vycházek z ukázek, které jste si měli přečíst, a otázek, které jste si měli vypracovat. Při testu můžete pracovat s poznámkami v sešitě J

            !!! Nezapomeňte na testy a úkoly na Edupage!

            ________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 15. 2. – 19. 2. 2021

            Čeština 8. B

            Po 15.2. – Literatura – „Romantismus“ – v učebnici na str. 58 si přečti ukázku z básně „Máj“ a odpověz na otázky. Ze strany 59 si udělej krátký výpisek ke K. H. Máchovi. Je to jeden z našich nejvýznamnějších básníků, tak by bylo dobré o něm něco vědět J

            Út 16.2. – MEET – Mluvnice – „Poměr slučovací“

            St 17.2. – Sloh – „Líčení“ – přes prázdniny jste si měli vybrat místo, o kterém chcete psát. Dnes se pokusíte napsat první řádky – do pátku aspoň 150 slov. J

            Čt 18.2.MEET – Mluvnice – „Poměr odporovací“

            Pá 19.2.na Edupage budete mít připravené cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            !!! Nezapomeňte na testy a úkoly na Edupage!

            ________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 1. 2. – 5. 2. 2021

            Čeština 8. B

            Po 1.2.Procvičování vedlejších vět (Test na Edupage)

            Út 2.2. – MEET – Mluvnice – „Významové poměry“

            St 3.2. – Literatura – „Romantismus“ – v učebnici na str. 55 si přečti, co je to romantismus a udělej si poznámky do sešitu. Poté si přečti na stejné straně báseň „Chtěl bych být na své Vysočině“ a odpověz na otázky.

            Čt 4.2.MEET – Sloh – „Líčení“ - zopakuj si, o čem je tento slohový útvar (Info v mailu) a popřemýšlej, o čem bys mohl psát slohové cvičení.

            Pá 5.2.na Edupage budete mít připravené cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            !!! Nezapomeňte na testy a úkoly na Edupage!

            _____________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 25. 1. – 28.1.2021

            Čeština 8. B

            Po 25.1. – Čítanka str. 73 – „Pocestný“ – přečti a vypracuj otázky.  Do sešitu si také poznač druhy rýmů, kterým se budeme věnovat, až se potkáme ve škole.

            Út 25.1. – MEETVedlejší věty - opakování

            St 27.1. – Procvičování vedlejších vět - Vymysli příklady vedlejších vět, ke každému druhu aspoň jednu. Mysli však na to, že příslovečných vět máme několik J (vypracovaný úkol poslat na e-mail nejpozději do neděle 31.1.2021)

            Čt 28.1.na Edupage budete mít připravené cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Pá 29.1. – Pololetní prázdniny

             

            !!! Nezapomeňte na test na Edupage!

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            ____________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 18. 1. – 22.1.2021

            Čeština 8. B

            Po 18.1.na Edupage budete mít připravené cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Út 19.1. – MEETDruhy vedlejších vět – Věta předmětná a doplňková

            St 20.1. – Podívej se na následující video a zopakuj si to, co jsme probírali na Meetu - https://www.youtube.com/watch?v=JFhNrH6pKV0

            Čt 21.1. na Edupage budete mít připravené cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Pá 22.1. – Literatura - Národní obrození –v čítance na straně 74 - 75 přečtěte ukázku „Vodník“ a vypracujte úkoly v závěru. Do sešitu si poznačte i ze strany 75, kdo to byl Karel Jaromír Erben a co je to balada.

            Sbírka Kytice, ze které je balada Vodník, byla i zfilmována, pokud by se chtěl někdo podívat - https://www.youtube.com/watch?v=JpiAQVwrJhY&t=3283s

             

            !!! Nezapomeňte na testy na Edupage!

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _______________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 11. 1. – 15.1.2021

            Čeština 8. B

            Po 11.1.na Edupage budete mít připravené gramatické cvičení – nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Út 12.1. – MEETDruhy vedlejších vět – Věta příslovečná

            St 13.1. – Podívej se na následující video a zopakuj si to, co jsme probírali na Meetu - https://www.youtube.com/watch?v=nXVEJDqE9q0&t=177s

            Čt 14.1. na Edupage budete mít připravený test na větné členy a mluvnické kategorie– nehodnotím, kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Pá 15.1. – Literatura - Národní obrození –v čítance na straně 70 - 72 přečtěte ukázku „Fidlovačka“ a vypracujte úkoly v závěru. Do sešitu si poznačte i ze strany 72, kdo to byl J. K. Tyl.

             

            !!! Nezapomeňte na testy na Edupage!

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 4. 1. – 8.1.2021

            Čeština 8. B

            Po 4.1. – Kdo ještě neodevzdal referát na knihu, tak dnes má poslední den na něm zapracovat, doplnit, zdokonalit a do půlnoci poslat J (ideálně v textovém dokumentu, v těle e-mailu, nebo kvalitně ofocené)

            Út 5.1. – MEETDruhy vedlejších vět

            St 6.1.na Edupage budete mít připravené gramatické cvičení – nehodnotím kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Čt 7.1.na Edupage budete mít připravené gramatické cvičení – nehodnotím kolik získáte procent, ale zda jste cvičení udělali!

            Pá 8.1. – Literatura - Národní obrození – nejdřív se podívejte na video https://www.youtube.com/watch?v=--6U9WHODok&t=11s a poté si v čítance na straně 68 – 69 přečtěte ukázku „Počátky národního obrození“ a vypracujte úkoly v závěru.

             

            !!! Nezapomeňte, na testy na Edupage!

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _______________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 7.12. – 11.12. 2020

            Čeština 8. B

            V pondělí 14. 12. si napíšeme poslední diktát tohoto pololetí. Proto vás v rámci distanční výuky budou čekat tři testy na procvičování i/y, aby dopadl co nejlépe ;-)

            Po 7. 12.Prométheus – poslechněte si báji - https://www.youtube.com/watch?v=q6SP7YI-Ufk , shrňte děj do cca 10 vět a napiš, jaká poučení z příběhu plynou (zaměř se hlavně na Prométhea a Pandoru) (ofotit a poslat!)

            Út 8. 12.Doplňovačka na Edupage

            St 9. 12.Druhy vedlejších vět – podívejte se na následující video a zopakujte si druhy vedlejších vět. Ideálně si poznač i do sešitu, budeme procvičovat ve škole - https://www.youtube.com/watch?v=R5WOdtVom6s&t=218s

            Čt 10. 12.Doplňovačka na Edupage

            Pá 11. 12Doplňovačka na Edupage

             

            !!! Nezapomeňte, že testy na Edupage jsou časově omezené!!!

            !!! Všechny úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _____________________________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 23. 11. – 27.11.2020

            Čeština 8. B

            Po 23.11. – Literatura – čítanka str. 50 – udělat si zápis k J. A. Komenskému, přečíst kratičkou ukázku o Jednotě bratrské a zpracovat úkoly 1, 2 (ofotit a poslat!)

            A něco na zpestření - https://www.youtube.com/watch?v=dUW9Chv-ASc

            Út 24.11. – MEET – Sloh – Charakteristika literární postavy

            St 25.11. – Sloh – Charakteristika literární postavy – dopracovat do finální podoby (včetně osnovy a v rozsahu cca 250 slov)!

            Čt 26.11. – Mluvnice – Skupiny bě/bje, pě, vě/vje, mě/mně – připomeňte si prostřednictvím videa - https://www.youtube.com/watch?v=XVUxCd8adxk

            Popř. v učebnici na str. 46 a udělejte si poznámky do sešitu

            Pá 27.11. – Mluvnice - Skupiny bě/bje, pě, vě/vje, mě/mně – procvičování – učebnice str. 46/cv. 2,3

             

            !!! Nezapomeňte, že v týdnu budete mít na Edupage test!!! Dotazy zodpovím na Meetu J

            !!! Požadované úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _____________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 16. 11. – 20.11.2020

            Čeština 8. B

            Po 16.11.Literatura - „O sobě“ – Jelikož 15. 11. Uplynulo 350 let od úmrtí J. A. Komenského, přečtěte si v čítance na straně 48 - 49 ukázku a vypracujete otázky v závěru na str. 49 (ofotit a poslat!)

            Út 17.11. – Volno J

            St 18.11.Mluvnice - Psaní předpon s-, z-, vz- a předložek s/se, z/ze  - materiál k opakování v e-mailu

            Čt 19.11.Sloh – dokončit chakteristiku literární postavy (Pipi) tak, aby výsledná slohová práce měla cca 250 sloh a osnovu (úvod, stať, závěr)

            Pá 20.11.Mluvnice - Psaní předpon s-, z-, vz- a předložek s/se, z/ze – procvičování – učebnice str. 42/ cv. 2 a, b, c

             

            !!! Nezapomeňte, že koncem týdne budete mít na Edupage test!!! Dotazy zodpovím na e-mailu J

            !!! Všechny úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _____________________________________________________________________________________

            ÚKOLY NA TÝDEN 9. 11. – 13.11.2020

            Čeština 8. B

            Podklad pro procvičováníCestina_Opakovani_doplnovacka.docx

             

            Po 9.11.Shoda podmětu s přísudkem – procvičte si v učebnici na straně 37 ve cvičení 6

            Út 10.11. – MEETPravopis i, í/y, ý v koncovkách podstatných jmen

            St 11.11. – „Dekameron“ – v čítance na straně 37 – 39 si přečtete ukázku a vypracujete otázky v závěru na str. 39 (ofotit a poslat!)

            Čt 12.11.Pravopis i, í/y, ý v koncovkách přídavných jmen – psaní i/y si procvičte v učebnici na straně 38 cvičení 11

            Pá 13.11. – Podíváte se na následující videa a uděláte si stručné výpisky k renesanci do sešitu - https://www.youtube.com/watch?v=jlLqCXS8wVw a https://www.youtube.com/watch?v=yN1Qd_2IdTI a doplníte informacemi ze strany 36 v čítance.

             

            !!! Nezapomeňte, že koncem týdne budete mít na Edupage test!!! Dotazy zodpovím na Meetu J

            !!! Všechny úkoly posílat na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            _____________________________________________________________________________________________________

             

            ÚKOLY NA TÝDEN 2. 11. – 6.11.2020

            Pokud máte ještě nějaké nejasnosti ve slovesném vidu, tak se ozvěte :-) Nebo můžete ještě kouknout na jedno video - https://www.youtube.com/watch?v=3KRRUmBk8Ww&t=99s

             

            8. B. - Čeština

            Po 2.11.Slovesný vid – nejdříve si zopakujte pomocí videa, co to vlastně je - https://www.youtube.com/watch?v=1rUsVKvpR54&t=281s Potom v učebnici na straně 30 vypracujte cv. 1 (úvodní text je na str. 29!) (cvičení ofotit a poslat)

             

            Út 3.11. – MEETSlovesný vid

             

            St 4.11.Slovesný vid – Abychom měli jistotu, že jste vše pochopili, podívejte se ještě na toto video - https://www.youtube.com/watch?v=3KRRUmBk8Ww&t=249s a poté v učebnici na str. 30 vypracujte cv. 2 (cvičení ofotit a poslat)

             

            Čt 5.11.Procvičování mluvnických kategorií – Učebnice cv. 2/str.35 – 36 (cvičení ofotit a poslat)

             

            Pá 6.11.Osobnost Karla IV – čítanka str. 34 – 35, po přečtení písemně zpracovat úkoly 1 – 4 (ofotit a poslat)

             

            !!! Všechny úkoly posílat v den, na který byly zadány, do 15. hod. na e-mail simarova@bozenka.cz !!!

            ___________________________________________________________________________________________

            Úkoly na týden od 19. do 23.10. 2020

            Po 19.10. – Skloňování cizích slov – učebnice str. 23/cv. 4 (do sešitu, ofotit a poslat) – nápovědu najdete na str 21 a 22 nebo v tomto videu - https://www.youtube.com/watch?v=ECGKqdOUQrA  J

             

            Út 20.10.9,00 MEET – společně si projdeme skloňování dalších cizích slov - https://www.youtube.com/watch?v=D5hRshWlpyM

             

            St 21.10. – Podívejte se na následující videa - https://www.youtube.com/watch?v=qz-y-t_wDTY a https://www.youtube.com/watch?v=pi2NhwvQxCU a s jejich pomocí dopracujte svoji charakteristiku PIPI (cca 150 slov) a pošlete (ideálně ve wordu, protože tato verze je lepší i pro případné další upravování a doplňování)

             

            Čt 22.10. – Opakování starověké literatury – Homér a jeho inspirace  -https://www.youtube.com/watch?v=efUHMME0k4A nebo https://www.youtube.com/watch?v=QBE2dvEqk3w
             

            Pá 23.10. - Opakování starověké literatury - Trojská válka – jak to začalo - https://www.youtube.com/watch?v=P0iBhuDZDKQ a https://www.youtube.com/watch?v=kEylEk_SiFU&t=112s - shrnout příběh Trojské války do 15 vět (ofotit a poslat - tento úkol je možné zaslat i během podzimních prázdnin)

            Vypracované úkoly zaslat nejpozději v pátek 23. 10. 2020!

            ______________________________________________________________________________________________

            Úkol na týden od 12. do 16.10. 2020

            13.10. - V čítance na straně 28 - 29 si přečti ukázku "Píseň o Rolandovi" a vypracuj písemně do sešitu otázky za ukázkou. Zároveň si do sešitu zapiš základní informace o středověké literatuře (str. 28 nahoře)

             

            15.10. - V čítance na straně 30 - 32 si přečti ukázku "O českých středověkých kronikách" a vypracuj písemně do sešitu otázky za ukázkami. Hlavně si všimněte na straně 32 rozdílu v jazyce, v jakém je původně psaná Dalimilova kronika.

             

            14.10. a 16.10. - SLOH - posledním úkolem tohoto týdne bude příprava na slohovku. Měli byste se tomu věnovat ve středu a v pátek...ale klidně můžete v jeden den a delší čas, nechám na vás :-) Důležité je, abyste se pokusili o charakteristiku vnější (popsat, jak vypadá) a vnitřní (popsat, jak se chová). Celkově byste měli mít cca 20 vět. Pro ty, co Pipi moc neznají a chtějí si ji připomenout, posílám odkaz na film- https://www.youtube.com/watch?v=-WxWOVDD_S0. Sloh zpracujte do sešitu, v pondělí mi jej odevzdáte ke kontrole.

             

            Pokud byste cokoliv potřebovali, určitě se ozvěte :-)

             

            Vítám vás ve školním roce 2020/2021 wink

            ___________________________________________________________________________________________________

            Aktualizace 14. 6. 2020

            Týden 15. 6. - 19. 6. 2020

            Milí osmáci :-)

            Ti z vás, co nedochází na konzultace, to asi zatím nezjistili, ale my už ano! Větné členy a mluvnické kategorie je prostě potřeba opakovat pořád! ;-)

            Projděte si předchozí zadání a procvičte si větné členy...hlavně v přísudku pořád dost plavete a nejste si jisti především u složených tvarů:

            Přísudek je základní větný člen přisuzující podmětu nebo samostatně vyjadřující činnost, stav nebo vlastnost, jako například prší ve větě Venku prší, či je zelený ve větě Strom je zelený. Zpravidla je to sloveso v určitém tvaru nebo pomocné (sponové) sloveso se jmenným nebo příslovečným tvarem.

            Typy přísudku

            Z hlediska formy rozeznáváme:

            • přísudek slovesný  - vyjádřený určitým slovesem (nebude pršet, nezmokneme)

            • přísudek slovesně-jmenný  - vyjádřený sponovým slovesem a

              • podstatným jménem v 1. pádu či 7. pádu (je lékař/lékařem)

              • přídavným jménem ve tvaru jmenném či složeném (jste laskav/laskavý)

              • příslovečnými výrazy (je nakřivo/na roztrhání)

              • infinitivem (loupit není koupit)

            • přísudek s modálním či fázovým slovesem (měl si povyskočit, začíná syčet)

            • přísudek neslovesný:

              • s nevyjádřeným slovesem (Mladost - radost.)

              • se slovesem nahrazeným citoslovcem (Myš šup do díry.)

              • se slovesem vyjádřeným zájmenem to, tento (Já ti jednu to! Moc se s tím netento!)

            • přísudek jednoduchý - význam přísudku představuje sloveso samo o sobě (poletíme, rozmluvil ses)

            • přísudek složený - k přísudku patří i význam nějakého dalšího členu jmenné povahy

              • přísudky se sponou a s modálními či fázovými slovesy (je rusovlasá, chce zpívat)

              • přísudek se slovesy významově vyprázdněnými (provádět rekonstrukci, dostat se ke korytu

            Ověřit si, zda jste vše správně pochopili, můžete zde: https://skolaposkole.cz/storage/app/media/uploaded-files/prisudek1.pdf (na jedné straně věty, na druhé řešení)

            _____________________________________________________________________________________________

            V Edupage máte zapsán návrh známky na vysvědčení. Píšu záměrně návrh, protože pokud to bude jen trochu možné a pokud mě svými znalostmi přesvědčíte, nebráním se tomu známku změnit ;-)

            Týden 8. 6. - 12. 6. 2020

            Milí osmáci :-)

            Blížíme se pomalu k závěru! V minulých týdnech jste si zopakovali věty vedlejší a slovesný vid, tento týden se podíváme, jak je to se psaní s- a z-. Je to očivo, které už byste měli znát, ale opakování je matka moudrosti, tak se raději ještě jednou podívejte:

            https://www.youtube.com/watch?v=fsT7-HXjTok

            https://www.youtube.com/watch?v=L8iY8J2b16Y

            S některými se uvidíme ve škole, zbytek opakuje poctivě doma ;-)

            Hezké dny :-)

            P. S.: Pořád mi někteří dluží referát na knihu! Neděle 7.6. je poslední den, který jsem ochotná akceptovat! O tom, že budete mít poslední známkovaný referát v červnu, jste dostali informaci už v září! A ve čtení vám nic nebrání :-)

            ____________________________________________________________________________________________________

            Týden 1. 6. - 5. 6. 2020

            Milí osmáci :-)

            Jelikož tento týden od vás chci hlavně poslední referát na knihu, který mi máte odevzdat nejpozději do 5. 6. 2020, budeme i v tom opakování trochu zvolňovat ;-)

            Podívejte se na další druh věty vedlejší, který byste měli znát z minulého roku, a zopakujte si, co je to slovesný vid, který jsme společně probírali v prvním pololetí. Ale všichni víme, že hlava si občas dělá, co chce, a vypouští některé informace, tak se je pokusíme znovu je do ní dostat :-)

            přísudková větahttps://www.youtube.com/watch?v=i5NrKFbOCII&t=14s

            slovesný vidhttps://www.youtube.com/watch?v=kiktdMHR0Lk nebo https://www.youtube.com/watch?v=1rUsVKvpR54&t=273s

            Mějte se hezky a snad se s některými ještě v červnu i potkám ;-)

            ____________________________________________________________________________________________________

            Týden 25.5. - 29.5. 2020

            Milí osmáci :-)

            Jelikož vedlejší věta příslovečná je opravdu složitá a má několim různých variant, zopakujte si je prosím ještě jednou! V devítce už na opakování tolik prostoru nebude, protože je to učivo sedmičky a na opakování máte prostor právě teď ;-) Koukněte znovu na následující videa:

            příslovečná - https://www.youtube.com/watch?v=qayHs1fcZfQ

            příslovečná místní - https://www.youtube.com/watch?v=Pkb0xYuPQdM

            příslovečná časová - https://www.youtube.com/watch?v=Ulp1nmGPHi4

            příslovečná způsobová - https://www.youtube.com/watch?v=gjeUJ1NgPHo

            příslovečná měrová - https://www.youtube.com/watch?v=8P1SXdJuGIo

            příslovečná příčinná - https://www.youtube.com/watch?v=fnQvc0Jl8sY

            příslovečná účelová - https://www.youtube.com/watch?v=KX8kq53UXd0

            příslovečná podmínková - https://www.youtube.com/watch?v=wdcBxY4hWuY

            příslovečná přípustková - https://www.youtube.com/watch?v=g_GOERrxYuM&t=8s

            A aby to nebylo jen o opakování přidáme ještě vedlejší větu doplňkovou, která nám chybí k tomu, abychom měli vedlejší věty komplet - https://www.youtube.com/watch?v=g4xF_tw3VYk

            Podívejte se na videa raději několikrát, ať máte jistotu, že všemu rozumíte. A abychom měli jistotu, že jste zopakovali pořádně, uděláte si do sešitu cv. 4/str 52, ofotíte a pošlete na mail do 31.5.2020! Pokud by vám i tak nebylo něco jasného, ozvěte se!

            Zároveň připomínám, že máte odevzdat poslední referát na knihu - termín prodlužuji do 5. 6.2020.

            Mějte se a držte se!

            ____________________________________________________________________________________________________

            Týden 18.5. - 22.5. 2020

            Milí osmáci :-)

            A jedeme dál v opakování vedlejších vět :-) Doufám, že minulý týden jste opravdu poctivě opakovali, protože tento týden nám přibude další várka vět vedlejších a v případě těch příslovečných opravdu pořádná nálož :-)

            V učebnici na straně 51 si znovu zopakujte, jaké druhy vedlejších vět máme. Je to opakování ze sedmičky, a tak byste se měli orientovat. V tomto týdnu si zopakujeme především vedlejší větu přívlastkovou a věty příslovečné. Abyste nemuseli lovit v paměti, koukněte na následující videa:

            přívlastková - https://www.youtube.com/watch?v=D9t5xgG-jWc nebo https://www.youtube.com/watch?v=WLqzK2_02ig&t=5s

            příslovečná - https://www.youtube.com/watch?v=qayHs1fcZfQ

            příslovečná místní - https://www.youtube.com/watch?v=Pkb0xYuPQdM

            příslovečná časová - https://www.youtube.com/watch?v=Ulp1nmGPHi4

            příslovečná způsobová - https://www.youtube.com/watch?v=gjeUJ1NgPHo

            příslovečná měrová - https://www.youtube.com/watch?v=8P1SXdJuGIo

            příslovečná příčinná - https://www.youtube.com/watch?v=fnQvc0Jl8sY

            příslovečná účelová - https://www.youtube.com/watch?v=KX8kq53UXd0

            příslovečná podmínková - https://www.youtube.com/watch?v=wdcBxY4hWuY

            příslovečná přípustková - https://www.youtube.com/watch?v=g_GOERrxYuM&t=8s

            Podívejte se na videa raději několikrát, ať máte jistotu, že všemu rozumíte. Pokud by vám i tak nebylo něco jasného, ozvěte se!

            Mějte se a držte se!

            ___________________________________________________________________________________________________

            Týden 11.5. - 15.5. 2020

            Milí osmáci :-)

            Ráda bych vás upozornila, že někteří z vás ještě nezaslali zpracované úkoly ke 12 ukázkám k čítance. Termín již vypršel, ale protože venku je hezky a já nechci o tak krásném víkendu rozdávat ošklivé známky, máte ještě jednu šanci - do půlnoci 11.5.2020! Ale pak už budu nemilosrdná!

            V tuto dobu jsme se společně měli začít věnovat opakování druhů vedlejších vět. Bohužel, budete muset úvod do této problematiky opět zvládnout sami. Pokud jste si však řádně zopakovali větné členy, neměl by to pro vás být problém.

            V učebnici na straně 51 si pečlivě pročtěte, jaké druhy vedlejších vět máme. Je to opakování ze sedmičky, a tak byste se měli orientovat. V tomto týdnu si zopakujeme především vedlejší větu podmětnou, přísudkovou a předmětnou. Abyste nemuseli lovit v paměti, koukněte na následující videa:

            podmětná - https://www.youtube.com/watch?v=Sc9Yy7T46gg&list=PLJyvl_dXYTiM_nDWT01a2q4587Pi2SEu6&index=16 nebo https://www.youtube.com/watch?v=sWvNMlW9QhY

            přísudková - https://www.youtube.com/watch?v=BWHZRkEv2jY&list=PLJyvl_dXYTiM_nDWT01a2q4587Pi2SEu6&index=17 nebo https://www.youtube.com/watch?v=i5NrKFbOCII

            předmětná - https://www.youtube.com/watch?v=yHzuBTMd25o&list=PLJyvl_dXYTiM_nDWT01a2q4587Pi2SEu6&index=18 nebo https://www.youtube.com/watch?v=QOK1P9_rSo8

            Podívejte se na videa raději několikrát, ať máte jistotu, že všemu rozumíte. Pokud by vám i tak nebylo něco jasného, ozvěte se!

            Mějte se a držte se!

            ____________________________________________________________________________________________________

            Týden 4.5. - 7.5. 2020

            Moji milí žáci :-)

            Jelikož je mi jasné, že většina z vás bude v pondělí a úterý ještě intenzivně pracovat na úkolech z čítanky, které je třeba odevzdat nejpozději 5. 5. 2020, nebudu na zbytek týdne zadávat mnoho dalších úkolů. Chci jen, abyste se podívali na toto video https://www.youtube.com/watch?v=1rUsVKvpR54&list=PLJyvl_dXYTiM_nDWT01a2q4587Pi2SEu6&index=9 - a zopakovali si, co je to u sloves slovesný vid a co o něm víte. A samozřejmě budete číst, abyste do konce května zvládli poslední skvělý referát ;-)

            Pokud budete cokoliv potřebovat, ozvěte se!

            ___________________________________________________________________________________________________

            Týden 27.4. - 30. 4. 2020

            LITERATURA - dokončujete zpracovávání čítanky, na tento týden vám měly zůstat poslední dvě ukázky - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00 .

            Dočtete, dopracujete, případně doplníte a pošlete! Ideálně v textovém dokumentu jako přílohu e-mailu. Kdo nemá možnost a zpracovával ručně na papír, tak se snaží, aby vše bylo čitelné...naskenuje, popř. nafotí a pošle e-mailem.

            Za toto vaše vypracované portfolium dostanete 100% známku za literaturu, tak se, prosím, snažte...chci rozdávat jen hezké známky :-) Vše pošlete na e-mail simarova@bozenka.cz a to nejpozději do 5. 5. 2020!!!

             

            REFERÁT - nezapomínejte, že máte přečíst poslední knihu a poslat referát, který je známkovaný - do konce května 2020!

            __________________________________________________________________________________________________

            Týden 20.4. - 24. 4. 2020

            LITERATURA - pokračujete se zpracováváním čítanky, ideálně 2 ukázky týdně - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00 - Důrazně upozorňuji, že během května si vyberu (mailem, osobně?) vaše práce a budou součástí vašeho hodnocení! Proto pokud můžete, zpracovávejte odpovědi v textovém dokumentu, který se snadněji posílá.

            REFERÁT - nezapomínejte, že do konce května máte přečíst poslední knihu a poslat referát, který je známkovaný - do konce května!

            MLUVNICE - V dalším týdnu si prosím zopakujte souvětí souřadná - učebnice str. 58 - 60 (poměry a spojky). Další informace najdete v této prezentaci - Souveti_souradne.pptx. Jedná se o učivo, které už byste měli znát ;-) V učebnici na str. 62 pak najdete cvičení, která vám doporučuji (!) udělat znovu, i když už jsme je dělali. Opakování je matka moudrosti a mohlo by se vám to v budoucnu hodit.

            Pokud si s čímkoliv nebudete vědět rady, ozvěte se!

            _________________________________________________________________________________________________

            Týden 14.4. - 17.4. 2020

            LITERATURA - pokračujete se zpracováváním čítanky, ideálně 2 ukázky týdně - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00

            SLOH - napíšete mi (min. 5 vět - max neomezeně), jak se máte a co děláte :-) - do pátku 17.4. 2020 na email

            MLUVNICE - Protože opakování je matka moudrosti a protože už jste určitě trochu vypustili existenci vedlejších vět, zopakujte si, prosím :-) Souveti_podradne.pptx Pokud budet k tématu víc informací a možností k procvičování, můžete se podívat do učebnice str. 51 až 56., popř. si můžete ověřit svoje znalosti zde: https://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/vetny-rozbor/vedlejsi-vety-2

            ___________________________________________________________________________________________________

            Týden 6.4. - 8.4. 2020

            LITERATURA - pokračujete se zpracováváním čítanky, ideálně 2 ukázky týdně - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00

            MLUVNICE - zopakujete si větné členy. Po Velikonocích se zaměříme na souvětí:

             

            VĚTNÉ ČLENY

            PODMĚT

            • Vyjadřuje původce nebo nositele děje
            • Je vyjádřen podst. jm., zájmenem, příd. jm., číslovkou, infinitivem, příslovcem, částicí, citoslovcem
            • Ptáme se na něj otázkou 1. Pádu – Kdo? Co?

             

            PŘÍSUDEK          

            • Vyjadřuje, co podmět dělá, co se s ním děje, jaký podmět je či v jakém je stavu
            • Rozlišujeme přísudek slovesný a slovesně jmenný se sponou (být, stát se, stávat se, zdát se, zůstat čím)

             

            PŘEDMĚT

            • Rozvíjí sloveso nebo přídavné jméno
            • Ptáme se na něj pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu
            • Vyjadřuje osoby (Hledám Janu.), zvířata (Chová křečka.) nebo věci (Čte časopis.), kterých se slovesný děj přímo týká
            • Závisí na slovese nebo přídavném jméně (Čte román X Čtoucí román.)

            Video - https://www.youtube.com/watch?v=8l6TdPYqOXw

             

            PŘÍVLASTEK

            • Rozvíjí a přesněji určuje podstatné jméno (Nový dům x Dům ve svahu)
            • Závisí na podstatném jméně
            • Ptáme se na něj „jaký, který, čí, kolikátý, kolik?“
            • Rozlišujeme shodný (shoduje se v pádě, čísle a rodě a většinou stojí před podst. jm.) a neshodný (bývá často vyjádřen podst. jm. stojícím za řídícím podst. jm.)

            Video - https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4

             

            PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ

            • Vyjadřuje okolnosti (místní, časové, způsobové, příčinné), děje či vlastnosti vyjádřené slovesem, přídavným jménem nebo příslovcem.
            • Závisí na slovese (Kráčel pomalu.), přídavném jméně (Kráčející pomalu.) nebo příslovci (Velmi pomalu.)
            • Je vyjádřeno příslovcem, podst. jm., zájmenem, nebo infinitivem.
            • Druhy PÚ:
            • Místa – kde, odkud, kam kudy
            • Času – kdy, odkdy, jak dlouho
            • Způsobu – jak, jakým způsobem
            • Míry – jak hodně, do jaké míry
            • Prostředku  - čím, čí pomocí
            • Původu – z čeho
            • Původce děje – ve větách s trpným rodem (Je stíhán policií.)
            • Zřetele -  s ohledem na co, se zřetelem k čemu
            • Příčiny – proč, z jaké příčiny
            • Účelu – proč, za jakým účelem
            • Podmínky – za jaké podmínky
            • Přípustky – i přes jakou skutečnost

            Video - https://www.youtube.com/watch?v=AxJou0qgxEU

            DOPLNĚK – video - https://www.youtube.com/watch?v=E4AR6pbHIPE

             

            _________________________________________________________________________________________________

            Týden 30. 3. - 3.4. 2020

            REFERÁT - ideálně ve Wordu či jiném textovém formátu, strana A4, písmo Times New Roman 12, popř. přímo v těle e-mailu; zaslat na e-mail ilona.simarova@seznam.cz a to nejpozději V PÁTEK 3. 4. 2020

            LITERATURA - pokračujete se zpracováváním čítanky, ideálně 2 ukázky týdně - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00

            MLUVNICE - do 30. 4. 2020 si zopakujeme základy mluvnice, abyste všechno nezapomněli a abychom od května mohli probrat i něco nového :-) Začínáme významem slov a slovnímu druhy:

            SLOVO A JEHO VÝZNAM

            Slova dělíme podle počtu významů na jednoznačná (mají jen jeden význam) a mnohoznačná (mohou mít více významů, např. oko).

            Dále mezi sebou slova mají různé vztahy a následně rozlišujeme:

            • Synonyma – slova se stejným nebo podobným významem (např. hezký – pěkný)
            • Antonyma – slova s opačným významem (např. velký – malý)
            • Homonyma – slova stejné formy, ale odlišného významu (např. vlna – na moři X ovčí; los – zvíře X výherní tiket)

            Antonyma si můžeš procvičit zde: https://www.skolasnadhledem.cz/game/528

            Synonyma pro změnu zase třeba tady: http://cestina.hrou.cz/c/interaktivni-tabule/synonyma-cestina

             

            SLOVNÍ DRUHY

            Slovní druhy dělíme na dvě základní skupiny:

            • Slova ohebná – mění svůj tvar (např. v koncovce – klíč, klíče, klíčích, atd.) a patří sem podstatná jména, přídavná jména, zájmena, číslovky a slovesa.
            • Slova neohebná – mají jeden neměnný tvar (např. až, a, nebo, včera, ach,…) a sem patří příslovce, předložky, spojky, částice a citoslovce.

             

            Video: https://www.youtube.com/watch?v=DrpXdNNOCxQ

              https://www.youtube.com/watch?v=jikP61rjeEU

             

            Všechny slovní druhy na jednom místě k procvičení najdeš zde: https://www.mojecestina.cz/slovni-druhy

            http://cestina.hrou.cz/?fbclid=IwAR3w8OV-Wo-PwHC2zeT6xh9AcWrbQfqwmwsWuZFbo5CB7BMlDQWbpb7ulcM

            Video test: https://www.youtube.com/watch?v=hzmIquns1UU

            ______________________________________________________________________________

            Týden 23. - 27.3.2020

            1) Jelikož hodně z vás zapomnělo čítanku ve škole, když jste z ní v panice prchali, budeme následujících 6 týdnů v rámci projektu „ČTEME A PŘEMÝŠLÍME“ pracovat s čítankou, kterou máte uloženou ZDE - https://bozenka.edupage.org/text/?eqa=dGV4dD10ZWFjaGVycy8tMTgmc3VicGFnZT00

            Čítanka obsahuje 12 ukázek s úkoly. Tyto úkoly budete vypracovávat na volné listy (ne do sešitu), abyste mi je na začátku května mohli odevzdat k ohodnocení (způsob dohodneme podle situace). Pořadí ukázek záleží na vás a vaší volbě, ideální by bylo zvládnout 2 ukázky týdně, ale i tempo nechám na vás. 

            Vždy napíšete název ukázky a autora, potom otázky a k nim odpovědi. Pokud máte možnost zpracování na počítači, bude to ideální :-) Ale mnohem důležitější je kvalita zpracování! Buďte pečliví! 

            TERMÍN SPLNĚNÍ: 30. 4. 2020 (způsob domluvíme dle situace)

             

            2) Podíváte se na některý(é) z filmů, jejichž inspirací byla klasická díla, o kterých vám pořád tvrdíme, že jsou základem a že je budete znát!

            MÁJhttps://www.youtube.com/watch?v=34aQ0nhsYT4&t=824s

            KYTICEhttps://www.youtube.com/watch?v=g-En58ABacA

            BABIČKAhttps://www.youtube.com/watch?v=Jt-rIlieRaw

             

             

            3) Číst a zpracovat referát na knihu.

            TERMÍN SPLNĚNÍ: 31. 3. 2020 (e-mailem)

             

            4) Napsat si základ slohové práce na téma líčení krajiny! Inspiraci hledej na stranách 119 - 124 v učebnici a také ve cvičení s "pětilístky a drahokamy" nebo na stránce https://www.cesky-jazyk.cz/slohovky/liceni/#axzz6GrfVVxGS. V první řadě si především promyslete, jakou krajinu chcete popisovat, měli byste k ní mít citový vztah. Pak se pokuste napsat základ práce o cca 150 slovech. Tu mi pak pošli, abychom zjistili, že jdeš správným směrem :-)Nezapomeň, že rozsah pololetní slohové práce by měl být +- 250 slov.

            TERMÍN SPLNĚNÍ: 27. 3. 2020 (e-mailem)

             

            Tento týden se pokusíme dokončit všechny úkoly, které byly zadány dřív, abychom se od příštího týdne již mohli věnovat trochu i novému učivu ;-) 

            __________________________________________________________________________________________________

            Týden 16. 3. - 20. 3. 2020

            Moji milí osmáci J

            Vzhledem k nečekané situaci se asi nějakou dobu neuvidíme, ale o učení určitě nepřijdete! Já vím, z toho nadšením neskáčete J Ale něco dělat musíme, protože až se vrátíme do školy, bude nás čekat spousta práce.

            Jelikož je mi jasné, že v tuto chvíli máte ze všeho v hlavě trochu zmatek a je potřeba si na nový režim zvyknout, začneme pomaloučku a jen krátkým seznamem úkolů:

            1)      V rámci slohu jste měli za úkol doplnit pětilístky a diamanty v PS na straně 62 a 63 - ofotíte a pošlete na e-mail či přes Messenger do středy 18.3.2020

            2)      Čítanka str.162 až 164 (Brutus) – přečtete si a formou podvojného deníky zapíšete do sešitu 5 zásadních myšlenek a váš názor - ofotíte a pošlete na e-mail či přes Messenger do pátku 20.3.2020

            3)      Učebnice str. 62/ cv. 3 a,b – napíšete do sešitu, ofotíte a pošlete na e-mail či přes Messenger do pátku 20.3.2020

            4)      Čtete, čtete a čtete, abyste mi k 31.3.2020 byli schopni poslat referát (ve Wordu, strana A4, písmo Times New Roman 12)

            V případě, že někdo prchal ze školy tak rychle, že zapomněl učebnici či čítanku, posílám odkaz na možnost elektronických učebnic:

            https://www.fraus.cz/cs/ucenidoma

            Pokud by si někdo chtěl procvičovat češtinu i jinak a jinde, posílám pár odkazů:

            https://www.gramar.in/cs/

            https://www.umimecesky.cz/

            http://cestina.hrou.cz/

            http://www.naucsepsat.cz/

            https://www.mojecestina.cz/?fbclid=IwAR1yK3zEdEIRhUDRYX2PI2TtH7UvyULR5TtsQhnOGIBySVZlCcIc1VBCLZM

             

            Mějte se krásně, hlavně zdravě, opatrujte se a já se budu těšit, že se brzy uvidíme tváří v tvář!

            Ilona Šimarová

             

            K dispozici jsem vám na Messenger (Ilona Simara), v naší skupince, na e-mailu ilona.simarova@seznam.cz a zajímavé informace budu v budoucnu sdílet i FB stránce Boženka_2020