• -56

      • Úpravy k tématu videokonferencí

        1. Nepovinná hodina. V týdnu jsem již v jednotlivých hodinách vysvětlil, teď tedy ještě pro jistotu písemně. V hodině navíc budu probírat učivo dál, nebudu tedy jen opakovat a doplňovat. Nikterak to ovšem pro vás neznamená povinnost účasti. Látku budete mít zadanou a jestli někomu stačí jen pročíst učebnici, doplnit PS a mrknout na video, nevidím v tom vůbec žádný problém.

        2. Meet. Pokud byly nějaké problémy s připojením, jsou vyřešeny. Odkazy jsou aktivní s přímým přístupem do virtuálních učeben. Za případné problémy se omlouvám.

        Videokonference dějepisu v distanční výuce

        Nebudu tu plkat o povinnosti být účastníkem konference, o omluvenkách v případě neúčasti atd., to jste asi někde četli či slyšeli. Asi všichni víme, že výuku ve třídě to nenahradí, ale určitě se můžeme posunout dále, je to jen na nás...

        Dovolím si ale dvě poznámky. První je osobní - vůbec mě nebaví mluvit na počál! Potřebuji alespoň nějakou zpětnou vazbu, ale prý je lepší vás vypnout (obraz a zvuk), aby to net utáhl. No nevím, na jaře v Zoomu to taky blblo, ale zkusíme to alespoň se zvukem. Vyzkoušíme, uvidíme. Druhá poznámka je k vám a na férovku. Nechci po vás zapnutou kameru, tudíž nezkontroluji fyzickou přítomnost. A ani to nechci, je to totiž každého volba. Máš-li děják na háku, asi se připojíš a půjdeš dělat něco jiného. Chceš-li se něco dozvědět, poslechneš si a koukneš mou hodinu, budu rád, opravdu. Víte dobře, že vás neprudím ani ve škole, tak proč bych s tím začínal v distanční výuce? Je to na každém z vás...wink

        Tak jdeme na to. Nejprve pár slov k rozvrhu. Ten máte vyvěšený na webovkách školy (Výuka na dálku), my se tedy potkáme v následující dny: 8.A - úterý 10.00, 8.B - čtvrtek 9.00, 8.C - středa 10.00, 8.ABC - pátek 11.00(N). Schválně to píši v tomto pořadí, neboť ve dnech u vaší třídy je (dle nařízení) vaše účast povinná, kdežto pátek je společný pro všechny osmáky, kteří se chtějí v dějáku dozvědět víc a udělat něco navíc, účast je tedy nepovinná! Tak když nebudeš chtít, neměli by tě rodiče nutit...smiley 

        Beru to tedy tak, že místo dvou hodin týdně máme jednu...a musím se podle toho zařídit. Udělám jen naprostý základ, nechci se ani zdržovat videi (ty budete mít v zadání učiva na daný týden a bylo by fajn, kdybyste je už měli zkouknutá). Doplnění látky, zajímavosti, třeba i úkoly a opakování - to by byla náplň oné nepovinné hodiny, proto jsem si ji i vymyslel...

        Poslední info je o připojení na Meet. Jako obvykle to dělám jinak než zbytek školy... Nebudu vám posílat pozvánku do mailu na každou hodinu zvlášť, odkaz níže bude platný (dle rozvrhu) po celou dobu distanční výuky.

        Meet - konference

        Snad je to  všechno, kdyžtak mi pište na e-mail vit@bozenka.cz. Těším se, že tato "blbá doba" brzo skončí a my se potkáme ve škole. Zatím to ale musíme zvládnout přes počály... 

        Přeji vám hezké dny a mějte se fajn! 

        JV

        Učivo na týden 19. - 23.10. 

        Dle zadání od vedení školy vám mám nachystat přehled učiva i na týden, ve kterém budeme mít online výuku. K té vám připravím speciální povídání, teď k tématům vaší práce v následujícím týdnu:

        učivo: Vznik USA

        učebnice s. 32-33 + PS s. 14 (klasika, doplňte zápis v PS a zkuste úkoly tamtéž)

        Předpokládal jsem, že úkoly z minulého týdne projedeme ve škole, což není možné. Ve videokonferenci nabídnu k opakování něco jiného, tudíž vám řešení úkolů z PS předám sám a můžu jen doufat, že si je POUZE zkontrolujete a ne JENOM opíšete... Zároveň však můžu kterýkoliv z úkolů kdykoliv použít...:-)

        kontrola úkolů z PS 

        Jako přípravu na videokonferenci se podívejte na následující video, moc jiného vám v té současné rychlosti výuky neřeknu:

        Válka za nezávislost

        Brzy se ozvu s příspěvkem k videokonferenci. Mějte se! JV

        Učivo na týden 12. - 16.10.

        Tak to tady máme zase! Než zadám učivo, dovolím si trochu informací a vysvětlení. V tuto chvíli (neděle večer) to vypadá, že bychom se nepotkali jen příští týden. Z tohoto důvodu (zatím!) nebudu zahajovat online výuku přes Meet. Pokud by se cokoliv změnilo, budu vás informovat a vyžadovat vaši přítomnost na videokonferenci dle rozvrhu a zaslané pozvánky. Sledujte proto, prosím, mé stránky. Děkuji.

        učivo: Vláda Josefa II., Východní Evropa a Opakování

        učebnice s.28-31 a PS s.11-13 (doplňte zápisy v PS a mákněte na úkolech v PS, třeba ten starý text u Jozífka je jen o chuti to zkusit...)

        Mrknout můžete i na nějaké video, rozhodně to pomůže...:

        Josef II. (Dějiny udatného českého národa)

        Josef II. (mnohem podrobnější dokument, i o Marii Terezii, Jozífek zhruba od času 27.00 - 37.00)

        Petr I. Veliký (ve škole bych pustil něco jiného, toto teď musí stačit)

        Kateřina II. Veliká (dokument opravdu pro zájemce, ale dokazující, že i v Rusku měli svoji Marušku a Viktorku - mocné to dámy)

        1. test

        V tomto týdnu si napíšeme první testík na téma Baroko. Mrkněte do učebnice s.12-24 a PS 1-8. Mnoho zdaru!

        HP - Opakování 7. ročníku

        Přípravu na zopakování učiva loňského školního roku máte zde, je jen na vás, jak se k tomu postavíte. Termín pro jednotlivé třídy je vždy první hodina dějepisu v příštím týdnu. Hodně zdaru!

        Úvodní info pro osmáky

        Nebude toho moc, případné dotazy zodpovím první hodinu ve třídě. V odkazu níže máte letošní PS, bylo by fajn, kdybyste si ho do dvou týdnů zajistili. Opět nemusí být teď vytištěný komplet, stačí si ho dotiskovat průběžně. Pokud si někdo bude psát svůj vlastní, je to jeho věc, já můžu maximálně poskytnout sešit se zápisy (tedy bez doprovodných úkolů). Ale sešit v jakékoliv podobě budete mít všichni!

        Již brzy budete mít v Edíkovi i seznam testů, HP a ČP na 1. pololetí, to jen abyste věděli, co vás čeká. Snad to všechno projedeme a NIC nás nezastaví...smiley

        PS 8. ročník

        Těším se na vás! JV

         

         

         

         

         

        S ohledem na přerušení docházky do školy zadávám následující úkoly v rámci samostudia:

        ZÁVĚREČNÁ

        Dnes už nás bylo v konferenci jako do mariáše (a to ještě lízaného), ale to se dalo čekat. V odkazu níže máte řešení úkolu z minulého týdne, kdy jste měli opakovat historii 2. poloviny 19. století. To je taky poslední věc, kterou v letošním "divném" 2. pololetí uděláme...

        Opakování z doby koronavirové

        Známky jsem vám napsal stejné jako v prvním pololetí, domnívám se totiž, že mnohem lépe vypovídají o vašich výsledcích než všelijaké online testy, u kterých není jisté jak, kde a s kým jste je dělali. A "udělat známku" podle dvou krátkých testů mi nepřipadá fér. Většina jste na tom vydělali, ozvalo se ale i pár z vás, že by chtěli známku opravit... Důvod? Výrazný vliv na výsledek měl projekt UNESCO, přesněji řečeno váš výstup, protože někteří z vás se na to vykašlali a bohorovně si mysleli, že se nic nebude dít. A ejhle, omyl. Ale nakonec se vše nějak domluvilo a vyřešilo, tím však nemusím ostatní zatěžovat... 

        Zvlášť chci poděkovat těm, kteří se v minulých měsících zapojili do naší online výuky v Zoomu. Byť to nebylo povinné, přihlašovalo se vás celkem dost, možná jsem jen čekal větší zapojení přímo do konference. Ale jak už jsem psal, alespoň jste u toho byli, mnozí se z různých důvodů neúčastnili vůbec... Díky, vážím si toho.

        Toť vše, přeji vám pěkné, už zcela regulérní prázdniny.

        Jaroslav Vít, váš preceptor dějepravy

        P.S.: A ještě jedna informace na závěr. Možná bude někdo rád, možná bude někdo nadávat, skutečností ale je, že se vás, třeba i proti vaší vůli, pokusím vzdělávat i v posledním roce vašeho pobytu na Božence...:-)  

        AKTUALIZACE PRO TÝDEN 15. - 19. 6.

        1. Dnešní videokonference (11.6.) se neuskutečnila, přihlásil se pouze Martin Turek. Slyšel jsem o kolizi s vaším vyučováním, ale já už to na úplný závěr měnit nebudu. Věřil jsem, že vás pár bude a projedeme to, ostatní by poté mrkli na záznam. Nepovedlo se. Tečka. Já tu káru ale dotlačím do cíle...

        termín poslední videokonference: 18. 6. v 10.15

        2. Naposledy sdílím řešení úkolů z PS, příště už budou jen úkoly, které v PS nejsou...

        kontrola úkolů z PS

        3. Kdo si chce ještě procvičit učivo doby koronavirové, může zapracovat na dokumentu níže. Není potřeba ho tisknout, na poslední konferenci bychom to jen zlehka projeli. Mnoho zdaru! :-)

        Opakování z doby koronavirové

        AKTUALIZACE PRO TÝDEN 8. - 12. 6.

        1. Jako obvykle máte níže odkaz na poslední videokonferenci. Jsem opravdu rád, že se mnozí přihlásíte, ale potřeboval bych větší diskuzi a především zřejmě i větší připravenost. Chápu, že to jsou úkoly opakující celou osmičku, k tomu mnohdy celkem náročné, ale chtělo by to víc hledání... To ale není kritika, jen konstatování pro lepší práci při videokonferenci. Vážím si všech, kteří tam se mnou pracují, jsem rád i za ty, kteří si to pustí (byť mají vypnuté mikrofony a tím pádem moc nechápu důvod účasti), ale všichni alespoň něco uděláte na rozdíl od té většiny, kteří na to "prdí" úúúplně...:-)

        Opakování 8. ročníku (záznam videokonference z 4. 6.)

        termín další videokonference: 11. 6. v 10.15

        2. Jako obvykle sdílím řešení úkolů z PS:

        kontrola úkolů z PS

        3. Dodělejte ty úkoly v PS (s. 57-59), které jsme nestihli. Opět budete muset hledat i na netu, zadarmo to při těchto úkolech, ale právě proto to děláme... Jako záverečnou třešničku na dortu zmákněte Poslední zteč. Mnoho zdaru! :-)

        AKTUALIZACE PRO TÝDEN 1. - 5. 6.

        1. Opět posílám záznam z poslední videokonference, třeba to poslouží k opakování těm, co nemohli být ve čtvrtek online...:-) Děláme tam i úkoly, které nejsou v PS, tak není od věci se na to mrknout...

        Češi za Velké války (záznam videokonference z 28. 5.)

        termín další videokonference: 4. 6. v 10.15

        2. Jako obvykle sdílím řešení úkolů z PS:

        kontrola úkolů z PS

        3. Začali jsme opakovat, udělali jsme nějaké úkoly v PS 56, něco málo ještě dokončíme příště. Hlavním úkolem je se vrhnout na souhrnné opakování, které máte v nějaké formě v učebnici, ale já pojedu podle úkolů v PS. Takže zadání -  mákněte na stránkách 57-59. Je mi jasné, že asi nezvládnete všechno, ale byl bych velice rád, kdyby jste se pokusili toho udělat co nejvíc. Budete muset hledat i na netu, zadarmo to nebude, ale právě proto to děláme... Mnoho zdaru! :-)

        AKTUALIZACE PRO TÝDEN 25. - 29. 5.

        1. Ve čtvrtek proběhla další videokonference, účastníky chválím za připojení, no a pro ty ostatní je v odkazu níže záznam, tak když nebyli online, můžou si ho teď přehrát offline...:-)

        1. světová válka - závěr - opakování (záznam videokonference z 21.5.)

        termín další videokonference: 28.5. v 10.15

        2. Tento týden nesdílím kontrolu úkolů, dodělávali jsme úkoly z Velké války, takže řešení máte v minulém týdnu...

        3. Začneme blok opakování, tento týden se bude týkat 1. světové války. Mrkněte do učebnice s.108 a zkuste úkoly v PS 56. Na některé se bude nutno podívat na net, v učebnici odpovědi nenajdete... Víc toho dávat nebudu, příští týden budeme ve videokonferenci teprve dělat téma Čechů za Velké války, takže není kam spěchat...:-)

        AKTUALIZACE PRO TÝDEN 18. - 22. 5.

        1. Ve čtvrtek se několik z vás zúčastnilo další výukové videokonference, všechny účastníky moc chválím, především za rychlou reakci na pozdější zveřejnění termínu akcičky (asi sledují častěji moje webovky). No a pro ty ostatní je v odkazu níže ono výukové video, tak když nebyli online, můžou si ho teď přehrát offline...:-)

        1. světová válka - úvod (záznam videokonference z 14.5.)

        termín další videokonference: 21.5. v 10.15

        2. Jako obvykle sdílím odkaz na kontrolu výsledků vaší práce z minulého týdne (a všech předešlých)... 

        kontrola úkolů z PS

        3. Ve videokonferenci se budeme ještě věnovat Velké válce, ale aby jste nezlenivěli, tématem na tento týden budou události, které vedly ke vzniku našeho samostatného státu. Podívejte se do učebnice s.106-107 a PS 54-55.

        4. Videoklipy:

        https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-bitvy-u-zborova-2-cervenec-1917-153017

        https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-vzniklo-ceskoslovensko-28-rijen-150707

        AKTUALIZACE PRO TÝDEN 4. - 8. 5. a 11. - 15. 5.

        1. Ve čtvrtek se několik z vás zúčastnilo další výukové videokonference (ti bez webkamery tam nejsou vidět, takže vás tam bylo mnohem víc než na přiloženém videu). Všechny účastníky moc chválím, především za snahu něco pro výuku na dálku udělat a podpořit úsilí toho fousatého dějepravce...:-) No a pro ty ostatní je v odkazu níže ono výukové video, tak když nebyli online, můžou si ho teď přehrát offline...:-)

        Situace před 1. světovou válkou a atentát v Sarajevu (záznam videokonference z 30.4.)

        termín další videokonference: 14.5. v 10.15

        2. Jako obvykle sdílím odkaz na kontrolu výsledků vaší práce z minulého týdne (a všech předešlých)... 

        kontrola úkolů z PS

        3. Jediná kapitola na následující dva týdny bude mít název První světová válka. Mrkněte do učebnice s.101-105 a PS 51-54, doplňte zápis v PS a zkuste i úkoly tamtéž, něco určitě zvládnete. A proč na dva týdny? Kapitola je tak rozsáhlá, že není potřeba po týdnu zadávat nové úkoly, budete toho mít i tak víc než dost. Je v tom i revoluce v Rusku, klip k ní taky dnes zveřejním, ale klidně se k tomu vrátíme později... Samozřejmě k tématu existují i celé filmy, některé zmíním níže...

        4. Videoklipy: 

        https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacala-prvni-svetova-valka-28-cervenec-151942

        https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacala-bitva-u-verdunu-151797

        https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-komuniste-ovladli-nejvetsi-zemi-sveta-7-listopad-151372

        Rudý baron (výborný film o německém leteckém esu Manfredu von Richthofenovi - k tématu války ve vzduchu) 

        1917 (zde pouze trailer, kdo chce, musí si najít na netu...)

        Velká válka v číslech - Válečné zbraně (celý cyklus má 6 dílů, ale to je asi pro opravdové zájemce o komplexní pohled na 1. světovou válku)

        ...a mnoho dalšího materiálu, kdo chce, určitě si na netu něco najde...:-)

        AKTUALIZACE PRO TÝDEN 27. 4. - 1. 5.

        1. Minulý týden se vás pár přihlásilo, něco jsme udělali, fajn, chválím všechny, co do toho šli. Takže v tom můžeme pokračovat, termín necháme stejný: čtvrtek 10.15. Kdo chce, zkusí...:-)

        2. Jako obvykle sdílím odkaz na kontrolu výsledků vaší práce z minulého týdne (a všech předešlých) ... 

        kontrola úkolů z PS

        3. První kapitola v tomto týdnu bude mít název Nové rozpory a spojenectví a dozvíte se v ní něco o situací před první světovou válkou. K tomu se pojí i klip k atentátu v Sarajevě, který válku předznamenal, cvož bude druhý úkol týdne. Nic víc k válce nedělejte, není potřeba. Mrkněte do učebnice s.98-101 a PS 50-51.

        4. Video: 

        https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-byl-spachan-atentat-v-sarajevu-28-cerven-151577

        AKTUALIZACE PRO TÝDEN 20. - 24. 4.

        1. Nejprve informace o dalším pokusu zkusit videokonferenci. Návod na připojení máte na mé úvodní webové stránce, teď už jen termín: čtvrtek 10.15. Kdo chce, zkusí, zkusíme spolu něco udělat, pokecáme...:-)

        2. Jako obvykle sdílím odkaz na kontrolu výsledků vaší práce z minulého (a všech předešlých) týdne... 

        kontrola úkolů z PS

        3. První kapitola bude o životě (jak už sám název napovídá) - Každodenní život v českých zemích na přelomu 19. a 20. století. V druhé kapitole zopakujeme ty předešlé. Takže mrkněte do učebnice s.94-97, doplňte zápisy v PS (s.48-49) a zkuste opakovací cvičení tamtéž. 

        3. Pár odkazů na videa k látce: 

        DUN - Spolkový život v Čechách

        Když bylo století ještě mladé (záběry z počátku 20. století, spíše pro zájemce, ale zajímavé)

        Sokol (z cyklu Hledání ztraceného času - opět pro zájemce)

        AKTUALIZACE PRO TÝDEN 13. - 17. 4.

        1. Na začátek jedna poznámka. Do plánované videokonference se přihlásil jediný z vás. Škoda. Viděl jsem v tom šanci najít jinou formu spojení, následně výuky, zpestření nynějšího stavu atd. Ok, asi vám stačí dosavadní forma. Já se pokusil, tak potom na mě nezkoušejte, že jsem měl... Takže, opět začeme kontrolou práce z minulého týdne...

        kontrola úkolů z PS

        2. Tento týden máme opět zkrácený, ale jenom lehounce, takže zmákneme kapitoly František Křižík a Umělecký život v českých zemích. Mrkněte do učebnice s.91-93, doplňte zápisy v PS (s.46-47) a zkuste i úkoly tamtéž. Na stránku o Křižíkovi doplňte údaje, které zjistíš v dokumentech níže, to platí i o jeho velkém konkurentovi Kolbenovi (na stránce dole). 

        3. Pár odkazů na videa k látce: 

        https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1126666764-toulava-kamera/215562221500038/obsah/424074-pisek (Křižík a první městské elektrické osvětlení)

        https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10805121298-gejzir/216562235000029/obsah/503678-frantisek-krizik (život Františka Křížíka)

        Křižík versus Kolben

        Národní divadlo (generace umělců ND)

        AKTUALIZACE ÚKOLŮ PRO TÝDEN 6. - 8. 4.

        1. Úvodníček jako obvykle, jen bych rád zdůraznil slovíčko "kontrola"...:-)

        kontrola úkolů z PS

        2. Tento týden máme zkrácený, musíme si od školy odpočinout, máme přece velikonoční prázdniny...:-) Tak vážně, beru to tak, že bychom měli jen jednu hodinu, takže dokončíme jen kapitolu Rozvoj hospodářství. V PS s.45 máte úkoly k tématu Jubilejní zemské výstavy. S pomocí textu a videí v odkazech níže stránku zpracujte, nic těžkého to není a dozvíte se, že Češi jsou fakt šikulkové (dnes je to třeba šití roušek...). Příběh pana Křižíka si necháme na příští týden...

        3. Takže posílám pár odkazů ;-)

        text -  Zemská jubilejní výstava 1891

        Zemská jubilejní výstava

        Petřín - lanovka a rozhledna

        AKTUALIZACE ÚKOLŮ PRO TÝDEN 30.3. - 3.4.

        1. Nejprve kontrola práce z minulého týdne. Platí informace z minulého týdne, tak se podle toho snažte řídit, tedy zkoušet si úkoly vypracovat a ne pouze čekat na zveřejnění jejich řešení...:-)

        kontrola úkolů z PS

        2. Zadání na tento týden jsou dvě. Nejprve je potřeba se věnovat tématu v 2. polovině 19. století nanejvýš ožehavé - vztahu Čechů a Němců v českých zemích. Připravil jsem pro vás text, který vás s tím seznámí a pomocí něhož doplníte i texty v PS s.43 (Vztah Čechů a Němců v Zábřeze). Text najdete zde.

        Druhým tématem bude kapitola Rozvoj hospodářství. Mrkněte do učebnice s.88-90, doplňte zápis v PS a zkuste i tamtéž jediné cvičení, budete asi muset mrknout i na net (PS s.44). Další úkoly si necháme na příští týden...:-)

        učebnice Nová škola

        3. Protože zadané téma nabízí zajímavé příběhy, zkuste se na něco podívat. Posílám pár odkazů ;-)

        https://www.youtube.com/watch?v=f3eCoHZ1e7I (díl z Dějin udatného českého národa)

        https://www.youtube.com/watch?v=Pgudpbs6HNM (rekonstrukce letu Jana Kašpara)

        https://www.youtube.com/watch?v=LVmBLe8aQrQ (automobil Präsident)

        https://www.youtube.com/watch?v=IkmH1WCzctw (život Emila Škody - prvních cca 5 minut)

        AKTUALIZACE ÚKOLŮ PRO TÝDEN 23. - 27. 3.

        1. Nejprve kontrola práce z minulého týdne. Snad jste si připomněli náš projekt o památkách UNESCO v ČR, stačilo si jen přečíst nasdílený sešit... Odkaz níže vám nabídne kontrolu úkolu o díle KHB Tyrolské elegie, tak jen budu doufat, že to pouze neopíšete, ale zkontrolujete si svůj, již vypracovaný, úkol. Je mi jasné, že tam nebudete mít všechno (ani já nevyplním vše z PS), ale jen opsat výsledky taky není dobrá cesta...

        kontrola úkolů z PS

        2. Zadání na tento týden jsou dvě - dokončit dílo K. H. Borovského a kapitola Proměna rakouské říše. Mrkněte do učebnice s.82-87, doplňte zápis v PS a zkuste i tamtéž pár cvičení (PS s.40-43). V PS jsou úkoly týkající se díla KHB, určitě je zkuste, pomožte si i prací na netu, jeho medailonek je na lehké přečtení před spaním...:-) Z dalších úkolů určitě zvládnete Kanonýra Jabůrka (zkontrolovat si můžete dle odkazu níže) či informace o Národním divadle. Tady bych byl rád, kdyby jste se mrkli na cyklus krátkých dokumentu o tomto symbolu českého národa, odkaz máte níže...

        3. Protože zadané téma nabízí zajímavé příběhy, zkuste se na něco podívat. Berte to jako náplň jedné z hodin dějáku v tomto týdnu... Posílám pár odkazů ;-)

        https://www.youtube.com/watch?v=hM7zroMLJBQ (Dějiny udatného českého národa)

        https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/3-cervenec-den-bitvy-u-hradce-kralove-152667

        https://www.youtube.com/watch?v=GJ6CICbojvU (Kanonýr Jabůrek)

        https://www.youtube.com/watch?v=1MIk-ea4jmE&list=PLdXl30UEZ5OldMycAx0o0sJqGZJTjpFLZ (úvodní díl dokumentárního seriálu o ND, další díly se vám objeví v nabídce, tak si některé vyberte - doporučuji minimálně Zítka, základní kameny, opony a Hynaisova opona a Národ sobě)

        ÚKOLY PRO TÝDEN 16. - 20. 3.

        1. Dokončili jsme výstupy v projektu Památky UNESCO v ČR. Protože to někteří nezvládli (výstup neudělali), ale zároveň potřebuji, abyste měli všichni veškeré podklady, v odkazu níže máte mnou zpracovaný dokument týkající se tohoto tématu. Mnohé jste slyšeli a viděli při výstupech vašich kolegů, ale z tohoto sešitu budu povětšinou čerpat při HP, který vás po návratu do školních lavic (také) čeká... Tak na to mrkněte, ať se potom nedivíte... 

        sešit Památky UNESCO v ČR

        2. Další téma HP - K. H. Borovského - opět zvládneme samostudiem. Prozatím nastudujte Tyrolské elegie a najděte v nich odpovědi na následující otázky...

        http://www.sesity.net/elektronicka-knihovna/tyrolske-elegie.pdf

        Který vynález je v textu zmíněn?

        Přes které hory KHB přejížděl?

        Kde byl cíl cesty?

        V kterém měsíci byl KHB zatčen?

        Jak KHB nazývá lidi postižené rakouským režimem?

        Kolik bylo KHB  let v době zatčení?

        Jaké zaměstnání měl KHB?

        Kdo to byl „žandarm“?

        Kdo rozhodl o jeho zatčení?

        Kterým slovem je v textu vyjádřeno „tajně“?

        Jak se jmenovala dcera KHB?

        Co umlčelo štěkajícího psa KHB?